Twórcy Lords of the Fallen chwalą się sprzedażą i zapowiadają ważne zmiany [Aktualizacja: najdroższa gra CI Games]
Do graczy trafiło już milion kopii Lords of the Fallen. Gra otrzymała też kolejną aktualizację, którą twórcy traktują jako wstęp do przyszłych zmian.
Aktualizacja
CI Games potwierdziło (za Stockwatch.pl), że Lords of the Fallen to najdroższa produkcja w historii spółki. Wyprodukowanie i wydanie gry kosztowało polską firmę 281 milionów złotych. Na tę liczbę składają się: koszty produkcji bez opłat licencyjnych na silniki (178 mln zł), koszty marketingu (81,5 mln zł) oraz koszty produkcji na nośnikach fizycznych (21,5 mln zł). To wyższa kwota niż obstawiali analitycy (zakładali 240 mln zł).
Oryginalna wiadomość (23 października)
Mimo sporych problemów na premierę sprzedaż Lords of the Fallen przekroczyła milion egzemplarzy. Twórcy „polskiego” (czy raczej hiszpańsko-rumuńskiego, ale stworzonego z inicjatywy Polaków) soulslike’a pochwalili się wynikiem swojego dzieła, które potrzebowało 10 dni, by znaleźć tylu nabywców (via Twitter).
Wynik nowego Lords of the Fallen nie umywa się do sprzedaży Elden Ringa, niemniej chyba nikt realnie nie liczył, że powrót polskiej serii soulslike’ów dorówna tej produkcji. Zwłaszcza w kontekście mieszanego przyjęcia gry tak przez recenzentów, jak i graczy.
Lords of the Fallenradzi sobie przyzwoicie, ale nieprędko – jeśli w ogóle – dogoni dzieła From Software.Źródło: Hexworks / CI Games / X/Twitter.
To ostatnie w dużej wynika z technicznego stanu gry na premierę, choć nie zabrakło tez innych zarzutów pod adresem produkcji. Do wielu z nich odniesiono się w dotychczasowych patchach oraz w nowym wpisie poświęconym wydanej minionej nocy aktualizacji 1.1.224, która wprowadza parę istotnych zmian (via Steam).
- Od teraz po ukończeniu gry pojawia się druga opcja: zamiast przejść do Nowej Gry Plus, można zacząć rozgrywkę od początku na domyślnym poziomie trudności. W obu przypadkach zachowujemy cały ekwipunek i postępy (poza zadaniami).
- System „smyczowania” wrogów został zmodyfikowany. Przeciwnicy teraz wcześniej rezygnują z pościgu za graczem, jeśli zbytnio oddalą się od swojego posterunku.
- Wyeliminowano kolejne błędy powodujące przymusowe zamykanie gry oraz pojawianie się artefaktów we mgle.
Co więcej, we wtorek Lords of the Fallen otrzyma kolejny patch. Ten wprowadzi dalsze zmiany w trybie Nowej Gry Plus i zagęszczeniu wrogów, jak również poprawki optymalizacji. Ta ostatnia, zdaniem twórców, została znacznie ulepszona od premiery.
Studio Hexworks szykuje też kolejne łatki w oparciu o uwagi graczy. Jedną z nowinek, nad którymi pracuje deweloper, jest wspomniany w ostatniej transmisji twórców system modyfikatorów Nowej Gry Plus, który pozwoli na dostosowanie poziomu trudności w tym trybie na wiele sposobów.