autor: Marcin Pietruszewski
Twórcy fanowskiego moda TimeSplitters Rewind współpracują z firmą Crytek
TimeSplitters to znana z konsol poprzedniej generacji seria strzelanin FPP, autorstwa Free Radical Design. Studio zostało przejęte w 2009 roku przez firmę Crytek, która nie była zainteresowana kontynuowaniem cyklu. Fani gry wzięli więc sprawy w swoje ręce i sami tworzą czwartą część TimeSplitters, współpracując przy tym z deweloperami oryginału.
Gdy fani dowiedzieli się, że gra TimeSplitters 4 jednak nie powstanie, ponieważ żadna firma nie jest zainteresowana jej wydaniem, postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Stworzona została grupa na Facebooku oraz petycja, za sprawą których chcieli przekonać firmę Crytek, właściciela marki TimeSplitters, do wznowienia prac nad czwartą częścią cyklu oraz odnowienia pierwszych trzech odsłon w wersji HD. Gdy działania te nie przyniosły skutku, entuzjaści serii postanowili sami wyprodukować remake pierwszej części gry, z wykorzystaniem silnika CryEngine. Co ciekawe, pomysł ten uzyskał poparcie Cryteka i obecnie część pracowników firmy pomaga fanom w pracach nad projektem znanym jako TimeSplitters Rewind.
Szefem tego przedsięwzięcia jest Michael Hubicka, który w obszernym wywiadzie dla serwisu Cooking with Grenades opowiedział o przebiegu pierwszych prac nad TimeSplitters Rewind. Gra nie będzie zwykłym remake’iem pierwszej części – ma zawierać najlepsze elementy trzech odsłon cyklu (multiplayer i wyzwania), a dzięki użyciu silnika CryEngine 3 SDK powinna wyglądać i działać bardzo dobrze. Deweloperzy mają również pozwolenie od firmy Crytek na użycie oryginalnych modeli postaci z serii TimeSplitters.
TimeSplitters Rewind zawierać będzie jedynie tryb multiplayer dla 8-16 graczy, choć może później pojawi się także opcja singleplayer, a także zwiększenie liczby graczy w rozgrywce wieloosobowej. Będzie też można walczyć przeciwko botom. Podobnie jak oryginalne części cyklu, również jego fanowska odsłona ma być wyposażona w system określający miejsce trafienia przeciwnika oraz realistyczną fizykę balistyczną. Michael Hubicka stwierdził, że jego zespół nie zamierza dodawać żadnych nowych postaci, być może pojawią się za to nowe tryby rozgrywki. Gra ma być otwarta dla społeczności fanów jeśli chodzi o tworzenie nowych map czy modyfikacji. Hubicka chce także poprosić firmę Crytek o umieszczenie w grze aktorów, którzy użyczali swych głosów w oryginalnych częściach cyklu.
TimeSplitters Rewind ma ukazać się na komputery PC w okolicy Świąt Bożego Narodzenia i będzie tytułem darmowym. Być może pojawią się także edycje konsolowe – zespół pracujący nad modem poszukuje testerów do sprawdzenia możliwości wspólnej rywalizacji graczy posiadających komputery oraz konsole. Co ciekawe, deweloperzy tworzą obecnie również komercyjny projekt o tytule Loki’s Playground, powstającą z wykorzystaniem Unreal Developer’s Kit trójwymiarową strzelankę arenową z widokiem izometrycznym. Nie spowoduje to jednak, według słów Michaela Hubicka, opóźnień w procesie tworzenia TimeSplitters Rewind.
Seria znanych z konsol poprzedniej generacji strzelanek FPP TimeSplitters składa się z trzech części, z których pierwsza ukazała się na PlayStation 2 w 2000 roku, a ostatnia w 2005 na PlayStation 2, Xboksa i GameCube’a. Autorami cyklu jest studio Free Radical Design, które zbankrutowało i w 2009 roku zostało przejęte przez niemiecki koncern Crytek. Obecnie znane jest jako Crytek UK.
- Wywiad z Michaelem Hubicka w serwisie Cooking with Grenades
- 100 tysięcy fanów dla TimeSplitters 4 – grupa na Facebooku
- Petycja o edycję HD pierwszych części TimeSplitters