Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 czerwca 2024, 13:20

Twórcy Fallout: Nuevo México przerywają długie milczenie. Prace nad modem wstrzymano

Na Fallout: Nuevo México czekamy od ponad 2 lat, ale twórcy nagle ogłosili przerwanie prac nad tym obiecującym modem Fallout: New Vegas.

Źródło fot. Fallput: Nuevo Mexico.
i

Nie tylko londyńska postapokalipsa ma problemy. Również twórcy modyfikacji Fallout: Nuevo México wstrzymali prace nad swoim projektem.

Fallout: Nuevo México miał być kolejnym ambitnym projektem fanów serii na silniku Fallout: New Vegas. Tytuł zaprezentowano na trailerze z początku 2022 roku i rok później na pokazie rozgrywki, w którym – zgodnie z tytułem moda – mogliśmy zobaczyć tereny Nowego Meksyku, które zwiedzilibyśmy w ramach historii przedstawiającej wydarzenia rozgrywające się 5 lat po wydarzeniach z pierwszej gry z serii.

Jednakże po publikacji tego materiału w lipcu 2023 roku deweloperzy w zasadzie zapadli się pod ziemię. Co więcej, kanał YouTube twórców został całkowicie wyczyszczony z filmików, podobnie jak spora część kanałów w serwisie Discord. Było to tym bardziej niepokojące, że rzekomo nawet część osób zaangażowanych w prace nad projektem nie mogła zdradzić nic pewnego na ten temat (via serwis Reddit).

Dopiero teraz (via VG247) moderzy przyznali, że produkcja Fallout: Nuevo México została zawieszona. Zapshock, prowadzący prace nad projektem, miał też „wycofać się z aktywnego uczestnictwa w działaniach społeczności” i pozostanie niedostępny na Discordzie oraz w mediach społecznościowych.

Jako że w zasadzie wszystkie kanały Discorda twórców pozostają zamknięte dla szeregowych użytkowników, nie mamy żadnych informacji na temat przyczyn wstrzymania projektu.

Ogłoszenie zespołu zdaje się sugerować, że ma to związek z nieobecnością Zapshocka. W przypadku Fallout: New London projekt został opóźniony po nagłej (poniekąd) zapowiedzi nextgenowej aktualizacji Fallouta 4. Ostatecznie mod może ukazać się z pomocą platformy GOG.com, ale nie znamy jeszcze nowego terminu premiery.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej