Twórcy Cities: Skylines 2 w końcu przestali owijać w bawełnę. Poznaliśmy datę startu oficjalnego wsparcia dla modów
Colossal Order wkrótce udostępni oficjalne narzędzia do tworzenia fanowskich modyfikacji Cities: Skylines 2 (w wersji beta).
Długo musieliśmy na to czekać, ale wsparcie modów wreszcie oficjalnie zmierza do Cities: Skylines 2. Studio Colossal Order zapowiedziało wstępne udostępnienie edytora map oraz narzędzia do modyfikacji kodu gry wraz z debiutem Beach Properties – pierwszego z tzw. asset packów, który doda do gry 70 nowych obiektów (via Steam / Paradox Interactive).
Premiera DLC odbędzie się 25 marca, co może dziwić, bo ledwie tydzień temu deweloper twierdził, że na oficjalne wsparcie modów przyjdzie nam jeszcze długo poczekać.
Miejcie na uwadze, że nie będzie to pełna wersja narzędzi moderskich, lecz jedynie beta. Niemniej dwie z trzech najważniejszych funkcji będą dostępne:
- możliwość tworzenia własnych map – czy to od podstaw, czy też przez zaimportowanie map z danymi o wysokości terenu;
- opcja wprowadzania zmian w kodzie w celu modyfikacji systemów gry.
Zabraknie za to narzędzi do podmieniania „assetów”, przynajmniej na początku. Zespół Colossal Order planuje wydawać aktualizacje wprowadzające nowe funkcje oraz zmiany podyktowane przez społeczność Cities: Skylines 2.
Przypomnijmy, że mody w CS 2 będą dostępne tylko poprzez platformę Paradox Mods – twórcy nie przewidzieli wsparcia Warsztatu Steama.
Wypada też napomknąć, że wraz z Beach Properties oraz narzędziami moderskimi gra otrzyma wielką aktualizację z poprawkami. Ta ma znacznie ulepszyć optymalizację Cities: Skylines 2, zwłaszcza na mniej wydajnych konfiguracjach sprzętowych.