autor: Zuzanna Domeradzka
„Oszałamiający” Battlefield to nie mrzonka, twierdzą twórcy BattleBit Remastered
Deweloperzy BattleBit Remastered odpowiedzieli na liczne pytania graczy. Stwierdzili, że sukces ich strzelanki nie wynika z niepowodzenia ostatniego Battlefielda. Wierzą, że Electronic Arts dostarczy wkrótce dobrą grę z tej serii.
BattleBit Remastered, który zadebiutował we wczesnym dostępie na Steamie w połowie czerwca, okazał się niemałym sukcesem. Inspirowana Battlefieldem sieciowa strzelanka, w której na jednej mapie mierzą się ze sobą nawet 254 osoby, w kilka tygodni przyciągnęła do siebie ponad 3 miliony graczy. Czy tak duże zainteresowanie jest powiązane z kiepskim przyjęciem najnowszej części cyklu FPS-ów od Electronic Arts?
Twórcy BattleBit kibicują Battlefieldowi
W weekend na subreddicie r/pcgaming zorganizowano wydarzenie Ask Me Anything, w którym jeden z deweloperów odpowiadał na pytania fanów. Pewien gracz był ciekaw, czy twórcy popularnej ostatnio strzelanki uważają, że Electronic Arts mogłoby się od nich czegoś nauczyć. Deweloper BattleBit odpowiedział w następujący sposób:
Jesteśmy nowicjuszami w tej dziedzinie, deweloperzy [serii Battlefield - dop. red.] prawdopodobnie znają się na tym lepiej niż my. To, co wydarzyło się w ciągu kilku ostatnich lat, nie było ich [EA – dop. red.] winą. Myślę, że nadal mogliby stworzyć absolutnie oszałamiającego Battlefielda, jeśli mieliby czas i swobodę w działaniu.
Mowa tu przede wszystkim o Battlefieldzie 2042, który na premierę nie zachwycił fanów – wersja PC nawet teraz w serwisie Metacritic ma średnią ocenę 2,1/10 na podstawie kilku tysięcy not użytkowników. Co ciekawe, nie tak dawno jeden z twórców gry stwierdził, że nie miała ona szans na bycie świetnym tytułem w chwili debiutu. EA mimo tego wciąż się stara i regularnie wypuszcza poprawki oraz nową zawartość w postaci sezonów do produkcji.
Ponadto twórca BattleBit w kontekście Battlefielda 2042 powiedział:
Nigdy nie stwierdziłbym, że robimy jakieś rzeczy lepiej, a nasz sukces wynika z czyjegoś nieszczęścia. Naszym celem zawsze było stworzenie fajnej gry, w którą sami chętnie byśmy grali.
Plany rozwoju popularnej strzelanki
W ramach Ask Me Anything dowiedzieliśmy się również wielu ciekawych rzeczy dotyczących przyszłości BattleBit.
- Twórcy wciąż planują wspierać Easy Anti-Cheat oraz użytkowników SteamDecka – można więc oczekiwać lepszej optymalizacji gry na przenośnej konsoli Valve.
- Do BattleBit trafią m.in. nowe bronie. Związana będzie z tym rewizja systemu rozwoju.
- Wszystkie role w grze poza medykami – którzy są najczęściej wybierani przez graczy ze względu na przewagę w zdobywaniu poziomów – zostaną wzmocnione.
- Deweloperzy ciągle pracują nad implementacją FACEIT Anti-Cheat do gry.
- BattleBit będzie można w pewnym stopniu modować, ale nie ma w planach pełnego wsparcia dla Warsztatu Steam.
- Chociaż twórcy nie pracują nad pełną obsługą kontrolerów (przez zbyt małą liczbę przycisków względem skrótów w grze), to nie wykluczają pojawienia się gry na konsolach w przyszłości.
Deweloperzy dokładnie omawiają planowane nowości, m.in. nowy tryb gry i mapy, w poniższym materiale.
Przypomnijmy, że BattleBit Remastered jest obecnie dostępny wyłącznie na Steamie. Gra ma spędzić we wczesnym dostępie mniej więcej dwa lata.