Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2022, 10:23

Twórca PUBG prezentuje system generacji świata; nowy projekt może być czymś wielkim

Twórca PUBG zaprezentował techniczne demo swojego nowego projektu. Pokazuje ono, jak wyglądać może świat w nadchodzącym prologue.

W SKRÓCIE:
  • Brendan Greene podzielił się nagraniem z technicznego dema swojej nowej gry.
  • Prezentuje ono rozległy świat o wymiarach 64x64 km.
  • Świat został wygenerowany automatycznie przez AI.

Kilka miesięcy temu sieć obiegła informacja, że twórca PUBG opuścił szeregi firmy Krafton, wydawcy gry. Brendan Greene postanowił bowiem w pełni skupić się na działaniach swojego własnego studia o nazwie PlayerUnknown Productions. Od kilku lat pracuje ono nad eksperymentalną grą o nazwie prologue.

Z czasem deweloper zdradził, że produkcja ta ma być nowatorskim tytułem przenoszącym graczy do olbrzymiego otwartego świata o niespotykanej do tej pory skali. Za jego projekt odpowiadać ma zaś AI, które automatycznie wygeneruje mapę, a następnie wypełni ją dodatkową zawartością. Sztuczna inteligencja miałaby się przy tym uczyć tworzenia coraz lepszych światów, dzięki czemu nie byłyby one jedynie rozległymi i pustymi makietami.

Oczywiście założenia te brzmią bardzo ambitnie, lecz mogą budzić wątpliwości wśród niektórych graczy. W końcu Greene nie jest pierwszym twórcą, który obiecuje, że jego dzieło będzie prawdziwą rewolucją. Deweloper podzielił się jednak na Twitterze filmem, który może wzbudzić nadzieję, że za górnolotnymi deklaracjami rzeczywiście kryje się interesujący i możliwy do zrealizowania pomysł.

Powyższy materiał to nagranie z technicznego dema pochodzącego jeszcze z początku 2021 roku. Jak widać już wtedy AI zaprojektowane przez PlayerUnknown Productions było w stanie wykreować naturalnie wyglądający świat o wymiarach 64x64 km. Olbrzymia mapa wypełniona jest lasami i wzgórzami, które kuszą, by je eksplorować. Pytanie tylko, czy rzeczywiście kryją się w nich ciekawe, mniejsze lokacje.

Należy przy tym pamiętać, że od tego czasu AI stworzone przez studio Greene’a najprawdopodobniej przeszło wiele modyfikacji i poprawek. Możliwe więc, że aktualnie efekty pracy sztucznej inteligencji są jeszcze lepsze. Przekonamy się o tym jednak dopiero, gdy twórcy podzielą się większą ilością materiałów z gry.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej