autor: Mateusz Kądziołka
Twórca Minecrafta wyjaśnia, dlaczego jego gra nie pojawiła się na Steamie
Markus "Notch" Persson wyjasnił, dlaczego gra Minecraft nie pojawiła się jeszcze w systemie dystrybucji cyfrowej Steam. Swoje zdanie uzasadnił ograniczaniem swobody przez serwis firmy Valve.
Wiele osób zastanawia się, dlaczego jedna z najpopularniejszych gier niezależnych ostatnich miesięcy, czyli Minecraft, nie pojawiła się jeszcze w systemie dystrybucji elektronicznej Steam. Zapytany o to podczas targów PAX 2011 Markus „Notch” Persson postanowił wyjaśnić całą sprawę na swoim blogu.
Na początku wpisu zaznaczył, że według niego, Steam jest najlepszym systemem dystrybucji cyfrowej i sam wydał dosyć sporą sumę na gry oferowane za jego pośrednictwem. Nie ma jednak róży bez kolców i nawet tak dobry serwis jak Steam nie jest idealnym miejscem dla produkcji zespołu Mojang.

Według Markusa, Steam w pewien sposób ograniczyłby autorów Minecrafta. Jako przykład Notch podał sytuację, w której jego zespół zechciałby sprzedawać płaszcze dla postaci lub zorganizować handel mapami na stronie Minecraft.net. Taka praktyka najprawdopodobniej nie spodobałaby się właścicielom platformy Steam, a gracze zostaliby podzieleni na dwie grupy (korzystających i niekorzystających ze Steama). Niemniej jednak, szwedzki zespół ciągle prowadzi rozmowy z firmą Valve i rozumie, że Amerykanie pragną sprawować pełną kontrolę nad swoim systemem cyfrowej dystrybucji.
Na zakończenie wpisu Notch dodał, że nie chciałby w żaden sposób ograniczać możliwości dodawania do Minecrafta najróżniejszych elementów. Wspomniał też, że Steam jest o wiele lepszy niż pozostałe platformy dystrybucji cyfrowej, na których jego firma z pewnością nie chciałaby wydać Minecrafta.