autor: Marek Grochowski
Twórca Lumines zbuduje wirtualne Tokio w Second Life
Tetsuya Mizuguchi, autor popularnej gry logicznej Lumines zawarł ostatnio umowę z firmą reklamową Dentsu. Na mocy zawartego porozumienia japoński projektant oraz wspierająca go spółka rozpoczną wspólne prace nad stworzeniem wirtualnej wersji Tokio w popularnej grze MMO Second Life.
Tetsuya Mizuguchi, autor popularnej gry logicznej Lumines zawarł ostatnio umowę z firmą reklamową Dentsu. Na mocy zawartego porozumienia japoński projektant oraz wspierająca go spółka rozpoczną wspólne prace nad stworzeniem wirtualnej wersji Tokio w popularnej grze MMO Second Life.
Początkowo Mizuguchi odnosił się sceptycznie do propozycji złożonej mu przez szefów Dentsu: „(Gra) jest zbyt rozległa, co zaowocowało już zmarnowaniem wielu idei. Ale im więcej się nad nią zastanawiałem, tym więcej pomysłów przychodziło mi do głowy. Przez lata moja praca dostarczała ludziom rozrywki w postaci gier wideo, ale projekt wirtualnego Tokio może być dla mnie również kolejnym wyzwaniem.”
Stolica Kraju Kwitnącej Wiśni w Second Life nie ma być wierną repliką prawdziwej metropolii, a jedynie odzwierciedleniem tego, jak widzą ją jej mieszkańcy oraz pojawiający się w Japonii obcokrajowcy. Zainspirowany opiniami przyjaciół zza granicy Mizuguchi chce zrobić ze swojego dzieła muzeum azjatyckiej popkultury. Swe plany będzie realizować m.in. poprzez nowoczesną i zaskakującą architekturę – w centrum Virtual Tokyo zamierza postawić wielką skocznię narciarską, na której użytkownicy znanego MMO będą mogli trenować i brać udział w licznych konkursach.