Twórca GoW Ragnarok broni Elden Ring: „wszystkie gry mają narrację”
Nominacja Elden Ring w plebiscycie The Game Awards nie jest zaskoczeniem. Zdziwienie wzbudziła jednak walka produkcji w kategorii najlepszej narracji. Twórca God of War Ragnarok, Cory Barlog, postanowił wziąć w obronę dzieło FromSoftware.
Finał plebiscytu The Game Awards zbliża się wielkimi krokami. W przyszłym miesiącu poznamy laureatów najbardziej prestiżowych nagród w branży gier. Wśród nominowanych tytułów znajdziemy m.in. God of War Ragnarok, A Plague Tale: Requiem, Horizon Forbidden West, Elden Ring czy Stray.
Co ciekawe, w mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja po tym, jak produkcja FromSoftware została umieszczona w kategorii najlepszej narracji. Nominacja ta wzbudziła niemałe kontrowersje, ponieważ – jak nie raz zdążyliśmy się przekonać – gry japońskiego producenta nie posiadają konkretnej historii.
Obrońca Elden Ring
W świetle tego Cory Barlog – reżyser God of War z 2018 roku i producent God of War Ragnarok – postanowił wziąć w obronę wszystkie gry (w tym Elden Ring), stwierdzając, że każda pozycja posiada swoją własną narrację/historię.
Narracja/historia oznacza w grach tak wiele rzeczy.
Ich sposób przekazywania i częstotliwość różnią się w każdej grze.
Ponieważ gry są tym, czym są, czuję, że narracja/historia jest we WSZYSTKICH grach.
Choć nietradycyjne w swej manifestacji, wszystkie zabierają nas w wyjątkową i poruszającą podróż – czytamy w poście Barloga na Twitterze.
Narracja w grach jest inna niż w filmach
W kolejnym wpisie twórca Ragnarok zauważył, że jesteśmy zbyt mocno przyzwyczajeni do postrzegania narracji tak, jak jest przedstawiana w filmach, książkach i programach telewizyjnych. To wszystko jest szkicem, który gry mogą zmienić, ponieważ są stosunkowo nowym formatem.
Tak mocno trzymamy się długoletnich przekonań na temat tego, czym jest historia/narracja, ukształtowanych przez doświadczenia z książkami/filmami/telewizją. To one SĄ wzorcami tego, jak należy dostarczać narrację/historię.
Ale gry są stosunkowo nowe, więc bądźcie czujni. Mamy nadzieję, że pomożemy w zmianie tego stanu rzeczy – czytamy.
Wszystkie gry zasłużyły na nominację za narrację
Na koniec Barlog stwierdził, że w jego mniemaniu wszystkie gry powinny być nominowane za narrację bowiem każda z nich opowiada jakąś historię.
W zasadzie uważam, że wszystkie gry powinny być w jakiś sposób nominowane za historię i narrację, ponieważ wszystkie je posiadają w jakiś sposób, który jest unikalny dla świata gier.
Ale to tylko ja. co ja tak naprawdę wiem? – zakończył twórca.
Przypomnijmy, że rozdanie nagród The Game Awards odbędzie się 8 grudnia. W trakcie ceremonii poznamy nie tylko zwycięzców we wszystkich kategoriach, ale najprawdopodobniej otrzymamy wiele informacji o nadchodzących produkcjach.