Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 listopada 2022, 11:14

autor: Kamil Kleszyk

Twórca GoW Ragnarok broni Elden Ring: „wszystkie gry mają narrację”

Nominacja Elden Ring w plebiscycie The Game Awards nie jest zaskoczeniem. Zdziwienie wzbudziła jednak walka produkcji w kategorii najlepszej narracji. Twórca God of War Ragnarok, Cory Barlog, postanowił wziąć w obronę dzieło FromSoftware.

Źródło fot. From Software, Sony Interactive Entertainment
i

Finał plebiscytu The Game Awards zbliża się wielkimi krokami. W przyszłym miesiącu poznamy laureatów najbardziej prestiżowych nagród w branży gier. Wśród nominowanych tytułów znajdziemy m.in. God of War Ragnarok, A Plague Tale: Requiem, Horizon Forbidden West, Elden Ring czy Stray.

Co ciekawe, w mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja po tym, jak produkcja FromSoftware została umieszczona w kategorii najlepszej narracji. Nominacja ta wzbudziła niemałe kontrowersje, ponieważ – jak nie raz zdążyliśmy się przekonać – gry japońskiego producenta nie posiadają konkretnej historii.

Obrońca Elden Ring

W świetle tego Cory Barlog – reżyser God of War z 2018 roku i producent God of War Ragnarok – postanowił wziąć w obronę wszystkie gry (w tym Elden Ring), stwierdzając, że każda pozycja posiada swoją własną narrację/historię.

Narracja/historia oznacza w grach tak wiele rzeczy.

Ich sposób przekazywania i częstotliwość różnią się w każdej grze.

Ponieważ gry są tym, czym są, czuję, że narracja/historia jest we WSZYSTKICH grach.

Choć nietradycyjne w swej manifestacji, wszystkie zabierają nas w wyjątkową i poruszającą podróż – czytamy w poście Barloga na Twitterze.

Twórca GoW Ragnarok broni Elden Ring: „wszystkie gry mają narrację” - ilustracja #1
Źródło: Twitter, Cory Barlog

Narracja w grach jest inna niż w filmach

W kolejnym wpisie twórca Ragnarok zauważył, że jesteśmy zbyt mocno przyzwyczajeni do postrzegania narracji tak, jak jest przedstawiana w filmach, książkach i programach telewizyjnych. To wszystko jest szkicem, który gry mogą zmienić, ponieważ są stosunkowo nowym formatem.

Tak mocno trzymamy się długoletnich przekonań na temat tego, czym jest historia/narracja, ukształtowanych przez doświadczenia z książkami/filmami/telewizją. To one SĄ wzorcami tego, jak należy dostarczać narrację/historię.

Ale gry są stosunkowo nowe, więc bądźcie czujni. Mamy nadzieję, że pomożemy w zmianie tego stanu rzeczy – czytamy.

Twórca GoW Ragnarok broni Elden Ring: „wszystkie gry mają narrację” - ilustracja #2
Źródło: Twitter, Cory Barlog

Wszystkie gry zasłużyły na nominację za narrację

Na koniec Barlog stwierdził, że w jego mniemaniu wszystkie gry powinny być nominowane za narrację bowiem każda z nich opowiada jakąś historię.

W zasadzie uważam, że wszystkie gry powinny być w jakiś sposób nominowane za historię i narrację, ponieważ wszystkie je posiadają w jakiś sposób, który jest unikalny dla świata gier.

Ale to tylko ja. co ja tak naprawdę wiem? – zakończył twórca.

Twórca GoW Ragnarok broni Elden Ring: „wszystkie gry mają narrację” - ilustracja #3
Źródło: Twitter, Cory Barlog

Przypomnijmy, że rozdanie nagród The Game Awards odbędzie się 8 grudnia. W trakcie ceremonii poznamy nie tylko zwycięzców we wszystkich kategoriach, ale najprawdopodobniej otrzymamy wiele informacji o nadchodzących produkcjach.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy Elden Ring zasłużyło na nominację w kategorii najlepszej narracji?

Tak
30,6%
Nie
63,1%
Nie mam zdania
6,4%
Zobacz inne ankiety