autor: Bartosz Krawcewicz
Twórca Assassin's Creed przeprasza za wieże
Patrice Désilets, główny projektant Ancestors: The Humankind Odyssey oraz pierwszych odsłon cyklu Assassin's Creed, przeprosił graczy za stworzenie mechaniki odsłaniania mapy poprzez wspinanie się na wysokie obiekty. Uważa, że deweloperzy nadużywają tego systemu w dzisiejszych produkcjach.
Patrice Désilets, główny projektant pierwszych odsłon serii Assassin's Creed oraz niedawno wydanego Ancestors: The Humankind Odyssey, zdaje sobie sprawę, że wymyślona przez niego mechanika odsłaniania mapy poprzez wspinanie się na wysokie obiekty jest chętnie kopiowana przez innych twórców. Założyciel studia Panache Digital Games był gościem odbywających się w Toronto targów Enthusiast Gaming Live Expo (EGLX), gdzie wyraził skruchę z tego powodu.
Breath of the Wild, wow! W tej grze, gdy tylko minie pierwsze pół godziny, można robić dosłownie wszystko. Trzeba jedynie wspinać się na wieże i odsłaniać kolejne części mapy. Przepraszam... to moja wina...
Wspomniana mechanika po raz pierwszy pojawiła się w grze Assassin's Creed, której Désilets był głównym projektantem. W produkcji z 2007 roku jedynym sposobem na pozbycie się mgły wojny z mapy świata było wspinanie się na rozlokowane w strategicznych miejscach punkty obserwacyjne. Chociaż Patrice Désilets odszedł z Ubisoftu w trakcie prac nad Assassin's Creed: Brotherhood, mechanika pozostała nieodłączną częścią cyklu do dzisiaj, a także została wykorzystana w produkcjach niezwiązanych z marką o skrytobójcach, jak np. w wymienionym wcześniej The Legend of Zelda: Breath of the Wild, czy w serii Far Cry.
Najnowsze dzieło Patrice'a Désiletsa, Ancestors: The Humankind Odyssey, dostępne jest w sprzedaży w sklepie Epic Games. Wersje na konsole Xbox One i PlayStation 4 mają zadebiutować na rynku w grudniu. W przyszłym roku tytuł pojawi się także na Steamie.