Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2003, 16:41

autor: Krzysztof Bartnik

„Trzynastka” (XIII) pokazana od kuchni

Jeżeli interesujecie się rozmaitymi innowacjami w branży gier komputerowych, to zapewne słyszeliście o tytule XIII. Ową strzelankę pierwszoosobową wyróżnia bowiem unikalna ręcznie rysowana, komiksowa grafika (cel-shading), która - mówię opierając się o wersje demonstracyjną – „wytwarza” naprawdę świetny nastrój podczas rozgrywki. Debiut „Trzynastki” na sklepowych półkach powinien nastąpić już na początku października, a tymczasem redaktorzy zachodniego serwisu internetowego Team Xbox przygotowali interesujący artykuł, przedstawiający proces tworzenia XIII od przysłowiowej kuchni.

Jeżeli interesujecie się rozmaitymi innowacjami w branży gier komputerowych, to zapewne słyszeliście o tytule XIII. Ową strzelankę pierwszoosobową wyróżnia bowiem unikalna ręcznie rysowana, komiksowa grafika (cel-shading), która - mówię opierając się o wersje demonstracyjną – „wytwarza” naprawdę świetny nastrój podczas rozgrywki. Debiut „Trzynastki” na sklepowych półkach powinien nastąpić już na początku października, a tymczasem redaktorzy zachodniego serwisu internetowego Team Xbox przygotowali interesujący artykuł, przedstawiający proces tworzenia XIII od przysłowiowej kuchni.

Pod tym adresem możecie m.in. znaleźć opis sposobu kreacji postaci uczestniczących w grze, przyjrzeć się screenom narzędzi, z jakich korzystali programiści, dowiedzieć się, jak wygląda proces tworzenia poszczególnych poziomów, a także zobaczyć gotowe efekty ich pracy. W rzeczonym tekście znalazła się również garść informacji odnośnie opracowywania modeli postaci (szkielet + „skórka”) - całość z pewnością stanowi ciekawą lekturę dla osób, które chciały by poznać proces tworzenia produkcji gier „od podszewki”.

„Trzynastka” (XIII) pokazana od kuchni - ilustracja #1
„Trzynastka” (XIII) pokazana od kuchni - ilustracja #2
„Trzynastka” (XIII) pokazana od kuchni - ilustracja #3

Więcej informacji: