Remake gry XIII zmierza na PC i konsole; premiera w tym roku
Od premiery, która miała miejsce w 2003 roku, FPS zatytułowany XIII zdążył zaskarbić sobie miano kultowego. Firma Microids i studio PlayMagic zamierzają przypomnieć o nim graczom – jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi jego remake, który zmierza na komputery osobiste i konsole.
Firma Microids zapowiedziała remake gry XIII, czyli ciepło przyjętej strzelanki na motywach serii komiksów autorstwa Jeana Van Hamme, która w 2003 roku zadebiutowała na pecetach i konsolach. Produkcja będzie dziełem studia PlayMagic, a 13 listopada zagrają w nią komputerowi gracze oraz posiadacze PlayStation 4, Xboksa One i Nintendo Switch. Poniżej znajdziecie pierwszy zwiastun omawianego tytułu i szczegóły na temat usprawnień wprowadzonych przez deweloperów.
Zacznijmy od tego, że w remake’u gry XIII autorzy pochylą się przede wszystkim nad warstwą audiowizualną, która zostanie gruntownie odświeżona. To samo tyczy się mechaniki rozgrywki; ta ma zostać „zmodernizowana”, by spełniała współczesne standardy. Twórcy dokładają jednak starań, by pomimo wprowadzonych zmian, tytuł zachował ducha pierwowzoru, trafiając w gusta zarówno miłośników oryginału, jak i graczy, którzy dotychczas nie mieli z nim styczności. Oprócz powyższego zwiastuna światło dzienne ujrzały czekające poniżej szkice koncepcyjne.
Studio PlayMagic zostało założone w 2014 roku. W skład tego trzydziestoosobowego zespołu wchodzą ludzie, którzy wcześniej pracowali między innymi nad takimi seriami, jak Halo, Call of Duty, Crysis, Condemned oraz Operation Flashpoint. Deweloperzy mają więc doświadczenie w tworzeniu FPS-ów.
Przypomnijmy, że podobnie jak miało to miejsce w oryginale, w remake’u gry XIII wcielimy się w dotkniętego amnezją żołnierza oskarżonego o zabójstwo amerykańskiego prezydenta. Tytuł gry odnosi się natomiast do tatuażu zdobiącego bark protagonisty. Na ukończenie będą tu czekać trzydzieści cztery misje, podczas których zajmiemy się realizacją powierzanych nam zadań i eliminacją przeciwników. Autorzy oddadzą nam do dyspozycji rozbudowany arsenał obejmujący między innymi noże do rzucania czy granaty. Warto zaznaczyć, że oryginał wyróżniał się na tle konkurencji nie tylko za sprawą grafiki wykonanej w technice cel-shading, lecz także licznych odwołań do komiksów, jak choćby charakterystyczne „dymki” towarzyszące efektom dźwiękowym.