Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2024, 14:59

Tryb nagłej śmierci w Civilization 7 pozwoli odwrócić losy niemal przegranej rozgrywki

Nagła śmierć zawita do Civilization 7, a twórcy mogą też wykorzystać nową mechanikę zaczerpniętą z Humankind w sposób, na który chyba nie narzekałby żaden fan serii.

Źródło fot. Firaxis Games / 2K Games.
i

Sid Meier’s Civilization 7 może zaoferować różne wersje niektórych cywilizacji. Na to zdaje się wskazywać wypowiedź Eda Beacha, głównego projektanta cyklu, jaka znalazła się w wywiadzie dla japońskiego serwisu 4Gamer (via Reddit).

Twórca został zapytany na targach gamescom 2024, czy mógłby zdradzić cokolwiek na temat reprezentacji Japonii w nowej „Cywilizacji”. Beach przyznał, że w kontekście założenia projektu – „reprezentacji każdej cywilizacji na Ziemi w grze” – studio Firaxis sporo czasu poświęca przedstawieniu historii tego kraju.

Japonia niejedno ma oblicze

Beach nie mógł zdradzić zbyt wiele, ale napomknął, że w poprzednich grach Japonię przedstawiano jako „pojedynczą cywilizację, ale co by było, gdyby była też starożytna, średniowieczna i współczesna Japonia?”. To miałoby pozwolić na pokazanie japońskiej historii w bardziej szczegółowy sposób.

Dla przypomnienia: Civilization VII skorzysta z rozwiązania, które mogliśmy zobaczyć w Humankind: gracz będzie mógł wybrać kolejną cywilizację w każdej erze (aczkolwiek tych będzie znacznie mniej, bo zaledwie trzy). Rozwiązanie to wzbudziło obawy części fanów, ale najwyraźniej zespół Firaxis myśli też o wykorzystaniu go w celu wprowadzenia wariantów przynajmniej części cywilizacji.

Zastosowanie tego pomysłu zasugerowane przez Beacha zyskałoby chyba większą przychylność fanów, którzy zresztą stopniowo przekonują się do tego pomysłu (aczkolwiek wciąż ma on swoich krytyków). Zwłaszcza że, jak zwracają uwagę niektórzy internauci, rozdzielenie cywilizacji od przywódców ułatwiłoby też dodawanie większej liczby nowych cywilizacji. W najnowszych odsłonach liderzy mają nie tylko własne animacje, ekrany porażki i dyplomacji, ale też pełne udźwiękowienie w ich rodzimej mowie, co (pomijając nawet martwe języki) mogło ograniczać twórców.

Niemniej na razie nie ma oficjalnego, pewnego potwierdzenia, czy takie rozwiązanie faktycznie zostanie uwzględnione w grze.

Nagła śmierć w czasach współczesnych

Co natomiast faktycznie potwierdzono, to że ostatnia epoka Civilization VII uwzględni system de facto nagłej śmierci (sudden death).

W innym wywiadzie Ed Beach napomknął o nowych strategiach otwierających się przed graczami wraz z upływem wieków w grze. Najwyraźniej czasy współczesne uwzględnią mechanikę, która pozwoli odwrócić losy sesji przez „możliwości wyeliminowania innych graczy”, nawet jeśli przez większość wirtualnej historii byłeś na szarym końcu.

Projektant nie podał szczegółów, ale w kontekście czasów współczesnych możemy zgadywać, że ta mechanika będzie uwzględniać dosłownie nuklearną opcję. Być może więcej dowiemy się z kolejnych materiałów, które poprzedzą debiut gry.

Sid Meier’s Civilization VII zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC, PS5 i XSX/S.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej