Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 października 2021, 12:55

autor: Adrian Werner

Total War: Warhammer 3 z mocno ulepszonymi oblężeniami

Studio Creative Assembly wypuściło nowy gameplay z Total War: Warhammer III, który pokazuje ulepszone mechanizmy bitew oblężniczych.

W SKRÓCIE:
  1. Total War: Warhammer III mocno ulepszy oblężenia,
  2. w grze znajdziemy znacznie więcej map oblężniczych niż poprzednio i będą one większe, bardziej różnorodne i z cechami oddającymi unikalne cechy broniącej się strony,
  3. obrońcy będą mogli konstruować wieże i barykady za pomocą surowców uzyskiwanych ze specjalnych punktów na mapie,
  4. te punkty będą mogły zostać utracone, co spowoduje wyburzenie zbudowanych z ich pomocą struktur,
  5. również potyczki o małe osady zostaną zrealizowane w tej formie,
  6. autorzy obiecują mocno ulepszone AI, zarówno w przypadku agresorów, jak i obrońców.

Studio Creative Assembly wypuściło nowy filmik wraz z towarzyszącym mu postem na blogu, poświęcone nadchodzącemu Total War: Warhammer III. Publikacje koncentrują się na ukazaniu ulepszeń, jakie wprowadzone zostaną do oblężeń, co powinno ucieszyć fanów serii, gdyż ten element do tej pory pozostawiał wiele do życzenia.

Gra zaoferuje znacznie większy zestaw map oblężniczych niż poprzednie dwie odsłony. Będą one bazować na twierdzach i grodach charakterystycznych dla kultury danej frakcji oraz jej preferowanym stylu walki. Przykładowo krasnoludy i Kataj specjalizują się w budowie potężnych defensywnych struktur przylegających do gór, co pozwala im w pełni wykorzystać siłę ognia armii obronnych. Z kolei Kislev preferuje walkę na ciasnych ulicach miast, gdzie lokalni mężczyźni i kobiety każą drogo płacić wrogom za każdy oddany skrawek miasta. Skaveni i Zielonoskórzy chronią się w niedbale zbudowanych strukturach, które mogą okazać się śmiertelnymi pułapkami dla agresorów, a siły Chaosu dysponują przedziwnymi twierdzami, z których każda oddaje charakter jednego z ich plugawych bóstw.

Twórcy zadbali też o to, aby takie mapy były znacznie badziej zróżnicowane pod względem ukształtowania terenu. Pojawią się także mosty i wielopoziomowe miasta. Wiele twierdz dysponować ma kilkoma wewnętrznymi ścianami, sprawiającymi, że bitwy będą wieloetapowe i dadzą szansę obrońcom na odzyskanie utraconych pozycji.

Wszystko to ma zagwarantować, że każde oblężenie będzie inne. Zadbano też o to, aby tego typu pola bitewne w sąsiadujących regionach mocno się różniły. Ambicją twórców jest, aby już nigdy nie pojawiły się znane z poprzednich odsłon sytuacje, kiedy to bierzemy udział w dwóch praktycznie identycznych oblężeniach pod rząd.

W tego typu starciach wykorzystany zostanie też system zaopatrzeń i budowania struktur znany z bitew survivalowych, czyli innej nowości, która pojawi się w Total War: Warhammer III. W oblężeniach będzie on jednak działał inaczej. Na każdej mapie znajdziemy kilka punktów, których kontrolowanie zapewni stały dopływ zaopatrzenia i możliwość konstruowania obok wież oraz barykad. Jeśli stracimy te pozycje, to przypisane do nich budowle ulegną zniszczeniu. Idea jest taka, aby na początku bitwy strona defensywna koncentrowała się na obronie murów, a gdy te zostaną przebyte przez wrogów, obrońcy wycofają się w głąb twierdzy, gdzie będą mogli na szybko stworzyć nową linię obrony. Przed bitwą otrzymamy zestaw surowców na start i będziemy mogli przygotować część tych struktur, jeszcze zanim rozpoczną się walki.

Total War: Warhammer 3 z mocno ulepszonymi oblężeniami - ilustracja #1
Mapy oblężnicze mają być znacznie bardziej zróżnicowane.

Ten system ma uczynić oblężenia bardziej atrakcyjnymi. Gracze będą musieli podejmować decyzje dotyczące tego, które dzielnice i punkty są ważniejsze, a jakie można, przynajmniej czasowo, oddać wrogom. Współgrać z tym będzie ulepszona sztuczna inteligencja, która lepiej wykorzysta warunki na mapie i zrobi użytek z tych nowych rozwiązań, zarówno gdy kierować będzie stroną atakującą, jak i broniącą się.

Większość z tych nowości, choć w mniejszej skali, pojawi się także w trakcie potyczek o skromniejsze osady. Tutaj również otrzymamy unikalne mapy, dopasowane do tego typu rozgrywki, a nie lekko przerobione poziomy ze standardowych bitew, jak to było w przypadku poprzedniej części.

Zmiany w oblężeniach były konieczne w Total War: Warhammer III, gdyż kluczową rolę w kampanii strategicznej odegra Wielki Bastion Kataju, czyli gigantyczny mur wybudowany, aby zatrzymać hordy chaosu. W trakcie rozgrywki, kierując Katajem, będziemy ulepszali i bronili tej struktury. Nie zabraknie także licznych zadań z nią związanych.

Niestety na wszystkie te atrakcje jeszcze sporo poczekamy. Pierwotnie gra miała ukazać się w tym roku, ale niedawno twórcy poinformowali o opóźnieniu. Obecnie premiera planowana jest na początek 2022 r.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Total War: Warhammer II
  2. Total War: Warhammer II – poradnik do gry
  3. Recenzja gry Total War: Warhammer II – Nowy Świat, stary Warhammer

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej