Recenzje Total War: Warhammer 3 - godne zwieńczenie trylogii
Total War: Warhammer III to prawdopodobnie ostatnia wyprawa do Starego Świata zafundowana nam przez Creative Assembly. Na szczęście studio żegna się z trylogią w wielkim stylu.
Total War: Warhammer III trafi na komputery osobiste w czwartek 17 lutego, a już teraz możecie sprawdzić, jak wypada trzecia część fantastycznego spin-offu serii Total War w recenzjach. Nasz tekst, jeszcze bez oceny, znajdziecie pod linkiem poniżej.
Total War: Warhammer 3 – wybrane recenzje gry
- Gamepressure – 8,5/10
- CGMagazine – 9/10
- IGN – 9/10
- PC Gamer – 90/100
- TheSixthAxis – 9/10
- Windows Central – 4,5/5
- Dexerto – 8,5/10
- Gamestar.de – 88/100
- God is a Geek – 8,5/10
- TheGamer – 4/5
- Cultured Vultures – 7,5/10
- Metascore: 87/100 (średnia z 28 ocen)
Sądząc po recenzjach, dobrze się składa, że to właśnie Total War: Warhammer III jest zwieńczeniem tej podserii. Po części dlatego, że „trójka” jest wyśmienitą strategią, pełną usprawnień w stosunku do poprzedników. Recenzenci szczególnie chwalą nowe systemy dyplomacji oraz oblężeń, ale wspominają także o lepszej sztucznej inteligencji i wielu drobnych, ale pomocnych poprawkach.
Może Cię zainteresować:
- Total War: Warhammer 3 - wymagania sprzętowe, potrzebne będzie 120 GB wolnego miejsca
- Najlepszy miesiąc roku? Luty 2022 pełen gorących premier!
Pochwały sypią się także pod adresem kampanii – zarówno ich warstw fabularnych (zdaniem wielu „trójka” ma najlepszą historię z całej trylogii), jak wciągającej rozgrywki, zmuszającej nas do niebezpiecznych wypraw do krainy Chaosu.
Dochodzą do tego atuty, jakich można się spodziewać po ostatnim Total War: Warhammer – rozbudowana taktyczno-strategiczna rozgrywka, jednostki i frakcje znacznie bardziej zróżnicowane niż w historycznych odsłonach cyklu oraz – rzecz jasna – klimat Warhammera wylewający się z ekranu.
Stary Świat, stare wady
Jednak jest też druga strona medalu. TW: Warhammer 3 można nazwać najlepszą częścią serii, ale miejscami widać, że ów podcykl ma swoje lata. Choć twórcy zadbali o upiększenie warstwy audiowizualnej, silnik gry jest wyraźnie przestarzały.
- Świetny styl graficzny i nowe animacje nie zmieniają faktu, że miejscami tytuł wygląda na co najmniej kilkuletnią produkcję – pod względem nie tylko wizualnym, ale i mechanik rozgrywki (na przykład, jak to stwierdził jeden z recenzentów, wykorzystania „geografii” w bitwach).
- W temacie warstwy technicznej trzeba też wspomnieć o pewnych problemach. Tu i ówdzie da się znaleźć narzekania na długie czasy ładowania i nieco niedopracowaną optymalizację. Ta ostatnia powoduje m.in. spadek wydajności przy wyskakiwaniu powiadomień innych aplikacji, aczkolwiek ten błąd ma zostać naprawiony w premierowym patchu (via Windows Central).
Osobną „wadą” wymienianą w recenzjach jest… ogromne rozbudowanie gry. Weterani podserii raczej nie będą mieli problemów z odnalezieniem się w „trójce”, ale już nowicjusze spędzą trochę czasu na nauce podstaw, nawet z nowym, bardziej dopracowanym, a wręcz – jak chcą niektórzy – „najlepszym” samouczkiem stworzonym przez Creative Assembly.
Niemniej nawet dziennikarze, którzy rozpisali się na temat przestarzałych elementów gry, mieli znacznie więcej do powiedzenia na temat zalet. Total War: Warhammer III to znakomite zwieńczenie trylogii Warhammera od studia Creative Assembly i po prostu bardzo dobra strategia. Gracze będą mogli wyrobić sobie własną opinię 17 lutego.