Denuvo mogło popsuć optymalizację Total War: Warhammer 3
Total War: Warhammer III otrzymał aktualizację, która nie ucieszyła graczy. Twórcy dodali bowiem zabezpieczenie Denuvo, a gra działa wyraźnie gorzej niż przed premierą.
Recenzenci chwalili Total War: Warhammer III za wiele poprawek i ulepszeń, ale już nie za – jak twierdziła część dziennikarzy – przestarzały silnik i oprawę wizualną. Niestety, myliłby się ten, kto po usłyszeniu tych zarzutów spodziewałby się pozycji nieobciążającej komputera. Gracze donoszą, że po premierze gra działa dużo gorzej niż w trakcie testów recenzentów.
Może Cię zainteresować:
- Recenzja gry Total War: Warhammer 3 (w przygotowaniu) – wojna się nie zmienia
- Total War: Warhammer III – poradnik do gry
- Total War: Warhammer 3 – wymagania sprzętowe, potrzebne będzie 120 GB wolnego miejsca
Denuvo popsuło Total War: Warhammer 3?
Jeśli rzucić okiem na Steama, obecnie trzecią część serii Total War: Warhammer oceniło pozytywnie tylko 59% z ponad 8 tysięcy użytkowników platformy. Po części to efekt zamieszania z chińskimi graczami, którzy masowo wystawiają negatywne oceny za – w największym skrócie – sprawy niezwiązane z jakością gry.
Niemniej po wczytaniu się w opinie na Steamie oraz wątki w serwisach społecznościowych da się zauważyć, że swoje zrobiła też słaba optymalizacja. Zarzuty odnośnie do działania gry pojawiają się nader często, nawet w pozytywnych recenzjach.
- Gracze donoszą, że nawet bardzo mocne konfiguracje mają problemy z utrzymaniem stabilnych 60 czy choćby 50 fps przy włączonych wysokich ustawieniach graficznych.
- Część graczy donosi też o częstym, przymusowym zamykaniu się gry.
- Są i tacy, którzy nie odnotowali żadnych problemów nawet na słabszym sprzęcie. Ba, twierdzą wręcz, że Total War: Warhammer III działa im znacznie lepiej niż „dwójka”.
- Problemy z TW: Warhammer 3 miały pojawić się po zainstalowaniu premierowej aktualizacji, która wprowadziła zabezpieczenie antypirackie Denuvo. Potwierdził to serwis PC Invasion – z testów redakcji wynika, że gra działa od 21 do 53% gorzej niż w trakcie recenzowania gry parę dni temu.
Na razie nie ma całkowitej pewności, że to Denuvo jest winowajcą, aczkolwiek nie byłby to pierwszy raz, gdy owe zabezpieczenie daje się we znaki uczciwym nabywcom. Niedawno gracze narzekali na implementację tej technologii w Dying Light 2 i problemy z serwerami Denuvo, a we wcześniejszych latach taki lub owaki tytuł miał działać gorzej właśnie przez to DRM.
Total War: Warhammer 3 – poprawki optymalizacji w drodze
Jakikolwiek nie byłby powód problemów z Total War: Warhammer III, studio Creative Assembly potwierdziło, że poprawki optymalizacji oraz stabilności są priorytetem dla zespołu i powinny pojawić się w najbliższym czasie. Nie podano jednak dokładnych terminów.
Na razie gracze muszą korzystać z tymczasowych rozwiązań w celu poprawienia wydajności lub przynajmniej zmniejszenia obciążenia peceta. Tymi podzielili się gracze na forum Steama i w serwisach społecznościowych.
- Zmiana co bardziej wymagających ustawień (m.in. szczegółowości cieni i terenu) z ultra na medium.
- Aktualizacja sterowników karty graficznej do najnowszej wersji.
- Ustawienie limitu fps w panelu kontroli karty graficznej oraz – w niektórych przypadkach – wyłączenie V-Synca (część graczy donosi, że funkcja ta może pozostać aktywna mimo wyłączenia jej w ustawieniach gry).
- W menu kolekcji gier Steama klikamy prawym przyciskiem myszy na Total War: Warhammer III, wybieramy opcję „Właściwości” i w sekcji „Opcje uruchamiania” wpisujemy „-dx11” (bez cudzysłowów). Uwaga: sposób nie działa u wszystkich.