Krasnoludy Chaosu rozczarowały fanów Total War: Warhammer 3
Dodatek Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs został przyjęty chłodno. Gracze narzekają głównie na wysoką cenę w porównaniu z oferowaną zawartością.
Wczoraj na rynku zadebiutowało DLC Forge of the Chaos Dwarfs, czyli najnowszy dodatek do popularnej strategii Total War: Warhammer III. Niestety premiery nie da się określić mianem sukcesu.
- Na Steamie tylko 46% recenzji graczy jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór produkcji. Ta kategoria obejmuje przedział 40-69%, więc dodatkowi ledwo co udało się uniknąć przypięcia „w większości negatywnej” metki.
- Dla porównania podstawowa wersja Total War: Warhammer III ma na Steamie 74% pozytywnych recenzji. Trzeba jednak dodać, że twórcy długo pracowali na ten wynik – zaraz po premierze ocena wynosiła 35%. Grę uratowało wielomiesięczne, wytrwałe łatanie.
W Forge of the Chaos Dwarfs graczom nie podoba się kilka rzeczy.
- Narzekają oni głównie na wysoką cenę (to najdroższy z dotychczasowych dodatków do serii Total War: Warhammer).
- Często krytykowana jest także skromna zawartość oraz rozczarowujące nowe mechaniki, które zbyt mocno przypominają stare rozwiązania.
Poniżej przytaczamy kilka przykładowych recenzji ze Steama, które oddają sentyment graczy.
Tylko 3 nowych lordów, znacznie wyższa cena dodatku w porównaniu do poprzednich, żadnej nowej mechaniki tylko przemodelowane stare – są tylko ciut przerobione i sprawia to wrażenie, że rzeczywiście coś nowego dodano. Nie powiem że patrząc na całość granie krasnalami chaosu nie sprawi mi radochy, ale cena w porównaniu do tego, co dostaliśmy jest niewspółmiernie wysoka.
Nie zrozumcie mnie źle, to DLC jest ciekawe, ale zdecydowanie nie jest warte tak wysokiej ceny.
Trzech legendarnych lordów i jeden darmowy bohater za 25 dolarów. Cena poszła w górę, a liczba lordów w dół, nie mówiąc już o tym, że większość „nowych" mechanik to po prostu przerobione funkcje z innych ras. System niewolników? Stara mechanika z Mrocznych Elfów. Karawany wojskowe? Mechanika Wielkiego Kataju itd.
Warto przy tym zaznaczyć, że dodatki do Total War: Warhammer III ogólnie nie cieszą się duża estymą wśród graczy. Ogre Kingdoms, Blood for the Blood God III i Champions of Chaos również mają „mieszany” odbiór na Steamie.
Total War: Warhammer III może udźwignąć nawet 65 tys. modów
Z bardziej pozytywnych nowin warto wspomnieć, że ostatnia aktualizacja do Total War: Warhammer III wprowadziła nowy, większy limit maksymalnej liczby modów, które jest w stanie załadować równocześnie gra. Po patchu może ich być aż 65 534.
Taka zmiana to próba przygotowania gry na długoletni rozwój przez fanów. Za centrum modów do Total War: Warhammer III uchodzi Steam Workshop, gdzie obecnie dostępnych jest tylko trochę ponad dziewięć tysięcy projektów. Szanse na to, że szybko osiągniemy nowy limit zainstalowanych modyfikacji, jeszcze długo będą zatem zerowe.
- Total War: WARHAMMER III – Forge of the Chaos Dwarfs na Steamie
- Total War Warhammer 3 – poradnik do gry
- Recenzja gry Total War: Warhammer 3 – wojna się nie zmienia