Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2014, 16:59

autor: Adrian Werner

Tormentum – wypuszczono demo polskiej przygodówki zainspirowanej obrazami Zdzisława Beksińskiego

Polskie studio OhNoo wypuściło wersję demonstracyjną gry Tormentum, czyli pięknej przygodówki zainspirowanej obrazami Zdzisława Beksińskiego, która zmierza na pecety i urządzenia mobilne.

Na początku czerwca na crowdfundingowym serwisie Indiegogo wystartowała zbiórka na projekt Tormentum, czyli mroczną przygodówkę gdyńskiego studia OhNoo, zainspirowaną obrazami takich artystów, jak Zdzisław Beksiński czy H.R. Giger. Do końca akcji pozostały dwa tygodnie, a twórcom do osiągnięcia celu minimalnego, czyli 9 tysięcy dolarów, brakuje jeszcze około 29% tej kwoty. Aby zachęcić graczy do wsparcia gry, autorzy właśnie wypuścili pierwsze grywalne demo. Dostępne są edycje na systemy Windows i OSX, w polskiej oraz anglojęzycznej wersji językowej. Warto wspomnieć, że ukończona produkcja ukaże się nie tylko na komputerach, ale również na urządzeniach mobilnych. Jeśli zbiórka się powiedzie, to premiera powinna nastąpić w październiku tego roku.

  1. Tormentum – pobierz wersję demonstracyjną
  2. Tormentum – zbiórka na Indiegogo
  3. OnNoo – oficjalna strona studia

W Tormentum wcielimy się w bohatera podróżującego przez świat z pogranicza marzeń sennych i koszmarów. Nieszczęśnik trafi w to miejsce z dużymi lukami w pamięci, nie mogąc sobie przypomnieć swojego imienia, przeszłości oraz tego, jak się tu znalazł. Podczas wędrówki przez trzy unikalne krainy będzie powoli odkrywał prawdę nie tylko o otaczającej go rzeczywistości, ale również o sobie samym.

Gra będzie tradycyjną przygodówką z interfejsem point-and-click. Oznacza to, że zabawę spędzimy na eksplorowaniu lokacji, prowadzeniu rozmów, gromadzeniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Historia ma być do pewnego stopnia nieliniowa i zmuszeni zostaniemy do regularnego podejmowania ciężkich decyzji, które ostatecznie, po około 4-6 godzinach kampanii, doprowadzą całą opowieść do jednego z kilku alternatywnych finałów.

Najbardziej charakterystycznym elementem projektu jest bez wątpienia grafika. Autorom udało się stworzyć dziwny, ale jednocześnie fascynujący świat, mocno odbiegający od tego, co oferuje większość współczesnych produkcji. Pozostaje mieć nadzieje, że fabuła i zagadki dorównają oprawie wizualnej.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej