Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 kwietnia 2016, 10:57

autor: Piotr Doroń

Tormentum: Dark Sorrow - mobilna premiera gry inspirowanej Beksińskim i Gigerem

Na urządzeniach mobilnych z Androidem i iOS-em zadebiutowała wczoraj polska przygodówka Tormentum: Dark Sorrow. Mroczne, przygnębiające dzieło gdyńskiego studia OhNoo zostało zainspirowane twórczością Zdzisława Beksińskiego i H.R. Gigera.

Ponad rok przyszło czekać posiadaczom smartfonów i tabletów z systemami Android oraz iOS na mobilną wersję mrocznej przygodówki Tormentum: Dark Sorrow (premiera wersji PC miała miejsce 4 marca 2015 roku). Dzieło gdyńskiego studia OhNoo, które wśród inspiracji podaje niezwykłą twórczość Zdzisława Beksińskiego i H.R. Gigera, można nabyć w App Store i na platformie Google Play za kwotę około 20 złotych. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby przed zakupem sprawdzić w akcji niewielkie demo.

Tormentum: Dark Sorrow przenosi nas do świata wydobytego wprost z sennych koszmarów. Bohater, którego los próbujemy sprowadzić na właściwe tory, ma spore luki w pamięci – nie pamięta swojego imienia, przeszłości oraz tego, w jaki sposób trafił do tej przedziwnej krainy. W trakcie wędrówki przez trzy unikalne krainy – podzielone na blisko 80 lokacji – odkrywa powoli prawdę nie tylko o otaczającej go rzeczywistości, ale również o sobie samym.

Recenzja polskiej gry Tormentum: Dark Sorrow – niczym wyjście do galerii

Produkcja jest tradycyjną przygodówką z interfejsem point-and-click. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji, prowadzenia rozmów, gromadzenia przedmiotów i rozwiązywania zagadek. Idąc z duchem czasu, twórcy przygotowali do pewnego stopnia nieliniową historię, uwzględniającą konieczność dokonywania trudnych wyborów, które ostatecznie – po 4-6 godzinach kampanii zabawy – doprowadzają całą opowieść do jednego z kilku alternatywnych finałów.

Elementem, dzięki któremu gra zaistniała w świadomości fanów przygodówek, jest oczywiście szata graficzna. Autorom udało się stworzyć niezwykle ponury, przygnębiający, ale jednocześnie fascynujący świat, jakiego próżno szukać w innych grach. Dobre oceny serwisów branżowych, a zwłaszcza samych graczy sugerują, że w parze z ekscytującą oprawą audiowizualną idzie tu przyzwoita mechanika rozgrywki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej