Torment: Tides of Numenera - z plików gry zniknęło dwóch towarzyszy
Jak wynika z informacji zawartych w plikach gry Torment: Tides of Numenera, w ostatecznej wersji produkcji może zabraknąć dwóch towarzyszy: Ooma oraz Riastrada. Usunięcia tych postaci nie potwierdziło na razie studio inXile Entertainment.
Na nieco ponad miesiąc przed premierą Torment: Tides of Numenera – jednego z najbardziej wyczekiwanych tytułów RPG tego roku – z forum inXile Entertainment dochodzą niepokojące wieści. Z informacji znalezionych w plikach gry wynika, że w ostatecznej wersji znajdzie się dwóch towarzyszy mniej, niż wcześniej zapowiadano. Jeśli doniesienia są prawdziwe – a jest to całkiem prawdopodobne – w produkcji nie zobaczymy postaci Ooma oraz Riastrada.
Graczy śledzących prace inXile Entertainment szczególnie zabolałoby wycięcie z gry pierwszego z nich (wcześniej znanego jako „The Toy”): Oom miał być dziwaczną breją o zmiennym kształcie, pełniącą rolę naszego zwierzątka. Uczyłoby się ono różnych zachowań w zależności od tego, czy gracz chwali je lub karci za poszczególne działania. Niestety, obecnie w plikach Torment: Tides of Numenera nie ma po nim śladu. Oczywiście, usuwanie pewnej części zawartości jest często nieuniknione w procesie tworzenia gry tak rozbudowanej i skomplikowanej jak ta. Graczom nie podoba się jednak fakt, że wycinając ze swej produkcji Ooma, deweloperzy złamaliby jedną z obietnic z kampanii na Kickstarterze – towarzysz ten miał być bowiem nagrodą za zebranie dwóch milionów dolarów.
Warto przy tym pamiętać, że nie jest to informacja oficjalnie potwierdzona przez twórców, a jedynie przypuszczenia z forum inXile Entertainment. Coś jednak najwidoczniej jest na rzeczy, skoro deweloperzy do tej pory (temat został założony niemal dwa tygodnie temu) nie zdementowali tych pogłosek i nie odpowiadają na pytania o Ooma i Riastrada na Twitterze.
Oczywiście trudno sobie wyobrazić, by wycięcie dwóch towarzyszy miało w znaczący sposób zaniżyć walory nadchodzącego Torment: Tides of Numenera. Jak możecie przeczytać w opublikowanej przedwczoraj zapowiedzi, gra na miesiąc przed premierą pomimo rozmaitych błędów i niedociągnięć prezentuje się fenomenalnie: niesamowity, dziwaczny świat bez przerwy urzeka i zaskakuje, historia jest złożona i inteligentna, a wybory w duży sposób wpływają na fabułę. Fani ambitnych RPG mają więc dobry powód, by z niecierpliwością wyczekiwać 28 lutego.
- Oficjalna strona internetowa gry Torment: Tides of Numenera
- Torment: Tides of Numenera tuż przed premierą – trzy blaski i trzy rysy na diamencie