Torment: Tides of Numenera - nowy zwiastun pokazuje świat gry
Zespół inXile Entertainment wypuścił nowy zwiastun gry RPG Torment: Tides of Numenera, ukazujący przedziwny świat, który zwiedzimy w kampanii.
Studio inXile Entertainment wypuściło nowy zwiastun Torment: Tides of Numenera, czyli turowego cRPG, które powstaje jako duchowy spadkobierca kultowego Planescape: Torment. Materiał trwa półtorej minuty i koncentruje się głównie na pokazaniu tzw. Dziewiątego Świata. Mianem tym określane jest uniwersum gry, ukazujące przedziwną przyszłość Ziemi, przeobrażonej przez miliardy lat, jakie upłynęły od czasów współczesnych.
Przypomnijmy, że produkcję Torment: Tides of Numenera sfinansowali sami fani, którzy w trakcie zbiórki w serwisie Kickstarter wsparli autorów sumą prawie 4,2 mln dolarów. Świat oraz zasady rządzące rozgrywką oparte są na stołowej grze fabularnej Numenera, także opracowanej dzięki hojności graczy okazanej podczas akcji crowdfundingowej.
Torment: Tides of Numenera zaplanowano jako duchowego spadkobiercę Planescape: Torment i w procesie produkcji bierze udział wiele osób, które maczały palce w tym klasyku. Gra ma zaoferować obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, kładącą nacisk przede wszystkim na dobrą fabułę, pełną dylematów moralnych i filozoficznych. Walka toczyć się będzie w systemie turowym, gdyż takie rozwiązanie wybrali sami fani. Bitwy mają się jednak zdarzać znacznie rzadziej niż w typowych cRPG-ach. Autorzy porzucili w pełni trójwymiarową grafikę obecną w ich poprzednim dziele, czyli grze Wastelands 2. Zamiast tego Torment: Tides of Numenera postawi na pre-renderowane tła, po których przechadzać się mają postacie wykonane w 3D.
Gra Torment: Tides of Numenera powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera zaplanowana została na ten rok, ale może ulec przełożeniu na przyszły.
Studio inXile Entertainment już dwukrotnie odniosło sukces na Kickstarterze, więc nic dziwnego, że zespół zamierza za pomocą tego serwisu zebrać także środki na opracowanie kolejnej gry.
Za jedenaście dni ruszy zbiórka na The Bard’s Tale IV, czyli kontynuację klasycznej serii cRPG-ów utrzymanych w realiach fantasy. Na razie o tym projekcie wiemy niewiele. Akcja ukazana będzie z perspektywy pierwszoosobowej, a rozgrywka skoncentruje się na eksplorowaniu pełnych pułapek i potworów lochów. Grafika generowana ma być przez silnik Unreal Engine 4.0.