Torment: Tides of Numenera - Kickstarter zakończył się na rekordowej sumie 4,18 mln dolarów
Zakończyła się zbiórka na Torment: Tides of Numenera, czyli duchowego spadkobiercę gry Planescape: Torment. Akcja okazała się wielkim sukcesem i pobiła wcześniejsze rekordy na Kickstarterze.
Dobiegł końca Kickstarter Torment: Tides of Numenera, czyli projektu mającego być duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. Zapotrzebowanie na cRPG-i tego typu musi być duże, gdyż zbiórka zakończyła się na kwocie 4,18 mln dolarów, co stanowi absolutny rekord w kategorii gier na tym serwisie. Po doliczeniu sum wpłaconych za pośrednictwem usługi PayPal studiu inXile Entertainment udało się zgromadzić ponad 4,3 mln dolarów. Gwoli przyzwoitości warto dodać, że jest to rekord tylko w ramach samego Kickstartera. Niekwestionowanym królem crowdfundingu pozostaje Star Citizen, na którego gracze wpłacili ponad 8,5 mln dolarów.
Cel minimalny Torment: Tides of Numenera ustalony został na poziomie 900 tys. dolarów. Jego ponad czterokrotne przekroczenie umożliwiło znacznie rozbudowanie projektu, w tym wyraźne wydłużenie kampanii. Ponadto do zespołu dołączyli projektanci Chris Avellone (m.in. Planescape: Torment, Icewind Dale II oraz Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords) i Brian Mitsoda (Vampire the Masquerade: Bloodlines, Dead State) oraz pisarz Patrick Rothfuss, czyli autor powieści Imię wiatru.
Drastyczne zmiany zaszły również w oprawie wizualnej. Początkowo planowano pójść drogą innego projektu studia, czyli Wasteland 2 i postawić na w pełni trójwymiarową grafikę. Fani Planescape: Torment prosili jednak o styl przypominający ich ukochaną grę. Ostatecznie zgromadzone środki pozwoliły na przestawienie się na dwuwymiarowe animowane tła i postacie 3D. Z tego samego rozwiązania korzysta również inny wielki Kickstarterowy sukces, czyli Project Eternity. Dlatego zespoły inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment postanowiły nawiązać współpracę, w wyniku której będą nawzajem dzielić się narzędziami i technologiami wykorzystywanymi w procesie produkcji.
Oczywiście wprowadzenie wszystkich tych zmian i ulepszeń znacząco wydłuży cykl deweloperski. Początkowo premiera zapowiadana była na grudzień przyszłego roku. Teraz wiadomo, że debiut gry opóźni się przynajmniej o kilka miesięcy. Dzięki akcji na Kickstarterze udało się jednak również sfinalizować kilka krótkich noweli, które powinny umilić fanom oczekiwanie na premierę. Ponadto warto dodać, że w sierpniu tego roku do sprzedaży trafi stołowa gra fabularna Numenera autorstwa Monte Cooka, na kanwie której studio inXile oparło swoją produkcje.