autor: Bartosz Świątek
Todd Howard o zbroi dla konia w The Elder Scrolls: „Ludzie kupią wszystko”
Todd Howard – producent ze studia Bethesda Softworks – stwierdził w wywiadzie dla serwisu IGN, że kontrowersyjna zbroja dla konia z TES IV: Oblivion nie była niczym złym. Jego zdaniem klienci kupią wszystko, pod warunkiem że cena będzie adekwatna do rzeczywistej wartości.
W czasie wywiadu udzielonego serwisowi IGN, Todd Howard ze studia Bethesda Softworks stwierdził, że nie uważa, by DLC pokroju słynnej „zbroi dla konia”, znanej z The Elder Scrolls IV: Oblivion, były problemem. Jego zdaniem klienci „kupią wszystko”, pod warunkiem, że towary będą właściwie wycenione.
Ludzie kupią wszystko. To nie oznacza, że należy to robić. Ale kupią. To brzmi strasznie. (…) Zbroja dla konia nie jest niczym złym. Sądzę, że jest w porządku – powiedział Todd Howard.
Zdaniem producenta, patrząc z perspektywy czasu, kontrowersyjne DLC miało dość niską cenę (było to 2,5 dolara). Co ciekawe, Bethesda początkowo zakładała dwukrotnie niższą kwotę, ale jeden z pracowników Microsoftu odwiódł deweloperów od tego pomysłu, wskazując na przykłady sprzedawanych przez swoją firmę tapet i motywów dla Xboksa 360.
Byliśmy przekonani, że to jest tego warte. Ktoś, nie powiem kto, w Microsofcie, powiedział: "No cóż, to mniej niż kwota, za którą sprzedajemy motywy; nawet tapeta jest droższa niż to. Powinniście ustanowić taką cenę, zawsze możecie ją obniżyć". A my na to "Okej!". To kwestia wartości do wydanych pieniędzy, a nie tego, czy ktoś chce zbroi dla swojego konia. Patrząc wstecz, sądzę, że jest dość tania - stwierdził deweloper.
Producent zauważa nawet, że gdy koncern podnosi cenę omawianego DLC w ramach żartu primaaprlisowego, wiele osób decyduje się na zakup – choć prawdopodobnie głównie doceniając fakt, że firmie nie brakuje poczucia humoru (co udowadniała więcej niż raz, np. tworząc konwersję Skyrima dla lodówek).
Niewątpliwie od czasu słynnego rynsztunku dla rumaka mieliśmy już w naszej branży przykłady zdecydowanie głupszych pomysłów. Mimo to jednak mam wątpliwości, czy opinie wyrażone przez Todda Howarda w omawianym wywiadzie spotkają się z aprobatą graczy. Nawiasem mówiąc, to już kolejna jego kontrowersyjna wypowiedź w ostatnim czasie.
Gra The Elder Scrolls IV: Oblivion zadebiutowała 20 marca 2006 roku na komputerach i konsoli Xbox 360. Rok później produkcja trafiła także na PlayStation 3.