„To pokazuje inteligencję graczy”. Swen Vincke skomentował tytuł gry roku dla Baldur's Gate 3
Szef studia Larian, Swen Vincke, stwierdził, że w ogóle nie spodziewał się, iż Baldur’s Gate 3 otrzyma nagrodę gry roku.
Gala Golden Joystick Awards 2023 rozpoczęła pasmo imprez podsumowujących minione miesiące w naszej branży. Królem tegorocznego wydarzenia okazała się gra Baldur’s Gate 3, która zgarnęła rekordowe siedem statuetek, w tym tę najważniejszą – Ultimate Game of the Year.
Krótko po zakończeniu imprezy redakcja portalu GamesRadar+ poprosiła szefa Larian Studios, Swena Vincke, o skomentowanie wyników. W rozmowie z dziennikarzami deweloper zdradził, że nagroda dla Baldur’s Gate 3 jest dla niego absolutnym zaskoczeniem, ponieważ w trakcie tworzenia RPG-a zespół nie poszedł na żadne kompromisy mogące uczynić produkcję dostępną dla możliwie najszerszego grona odbiorców.
To rzecz, której nigdy byś się nie spodziewał. Nie poszliśmy na kompromisy. Wiesz, staraliśmy się, aby wszystko było jak najbardziej przystępne, ale tak naprawdę nie zgodziliśmy się na żadne ustępstwa. Nawet jeśli powszechna zasada mówi, żeby „pójść na kompromis, by uczynić produkt dostępnym dla szerokiej publiczności". To pokazuje inteligencję graczy, co jest naprawdę pozytywną wiadomością – powiedział Vincke.
Niedawno temat odważnego podejścia Larian Studios do projektowania BG3 poruszył były pracownik Bethesdy, Bruce Nesmith. Twórca m.in. The Elder Scrolls V: Skyrim czy Fallouta 4 zauważył, że Belgowie „zaglądali we wszystkie najciemniejsze zakamarki” i „robili to, na co Bethesda nie mogła sobie pozwolić”.
Tytuł gry roku dla Baldur’s Gate 3 to naprawdę wielkie wyróżnienie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, z jaką konkurencją musiało mierzyć się RPG Lariana. Przypomnijmy, że o główną nagrodę podczas Golden Joystick Awards 2023 walczyły takie produkcje jak The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Marvel's Spider-Man 2, Diablo IV, Alan Wake 2 czy Starfield.