Premiera wyczekiwanego MMO znacznie opóźniona, NCsoft szoruje po dnie
NCsoft zdecydowało się opóźnić MMO Throne and Liberty. Jest to potrzebne, gdyż twórcy muszą mieć czas na wprowadzenie zmian po słabo przyjętej becie. Ten poślizg to zła nowina dla wydawcy, którego wyniki finansowe nie zachwycają.
Mamy złe wieści dla graczy czekających na Throne and Liberty, czyli MMORPG akcji studia NCsoft.
- Twórcy poinformowali, że premiera Throne and Liberty odbędzie się dopiero w 2024 r. Pierwotnie debiut planowany był na ten rok.
- Ten poślizg nie dotyczy jednak wersji na rynek koreański, która nadal ma się ukazać w grudniu 2023 r.
- Powodem opóźnienia jest chęć wprowadzenia potrzebnych zmian bazujących na sugestiach społeczności, uzyskanych w trakcie zamkniętej bety. Wrażenia z niej były dosyć słabe, więc decyzja twórców nie jest zaskoczeniem.
- Jedna z planowanych zmian zajdzie w systemie walki, który wreszcie ma pozwolić na równoczesne poruszanie się i atakowanie, co było niemożliwe w zamkniętej becie. Ponadto potyczki mają być szybsze, a sterowanie w ich trakcie bardziej responsywne.
- Ponadto planowane są zmiany w zawartości gry, które ograniczą powtarzalność wyzwań, jak również przyspieszą tempo rozwoju postaci.
- Zamknięte testy zorganizowane zostały tylko w Azji, ale w planach jest także globalna beta tego typu. Informacje o niej zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Słabe wyniki finansowe NCsoft
Wszystkie te informacje ujawniono podczas konferencji z mediami, na której omawiano wyniki finansowe NCsoft. Nie są one dobre.
- W minionym kwartale przychody firmy spadły o 30% w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r.
- Co ciekawe, klasyczne pecetowe gry wydawcy w postaci Guild Wars 2, Lineage, Lineage 2, Aion oraz Blade & Soul łącznie zanotowały tylko 4-procentowy spadek przychodów. Najgorzej radzi sobie GW2, które zarobiło o 29% mniej niż w drugim kwartale 2022 r. Wydawca spodziewa się jednak, że produkcja wkrótce mocno odżyje dzięki dodatkowi Secrets of the Obscure, który zadebiutuje w tym miesiącu.
- Za kiepskie wyniki wydawcy nie odpowiadają więc jego gry pecetowe. Zamiast tego winne są produkcje mobilne, które obecnie generują większość przychodów wydawcy. W minionym kwartale zarobiły one o 37% mniej niż w analogicznym okresie 2022 r.
Inwestorów martwią zwłaszcza szybko spadające przychody z mobilnych gier Lineage W oraz Lineage 2M, które pod względem finansowym są jednymi z najważniejszych produkcji w ofercie wydawcy. NCsoft obiecuje zmiany w tych tytułach, które mają zachęcić graczy do powrotu. W planach są także nowe mobilne tytuły, takie jak Blade & Soul S czy Project G.