The Sims 4 z nagrodami za codzienne logowanie. EA sięga po agresywne rozwiązania live-service
Gracze The Sims nie zareagowali entuzjastycznie na nową darmową zawartość do gry. Rozpoczynające się wydarzenie, jest jednym z pierwszych kroków do skrajnych zmian w serii.
Po długiej ciszy między sezonami w The Sims 4 twórcy gry przedstawili niespodziewanie wiele planów na nadchodzące miesiące. Zaczęło się od zapowiedzi nowych dodatków i aktualizacji, później zaskoczono nas utworzeniem grupy odpowiedzialnej za regularne naprawianie dawnych błędów w rozgrywce, ale to dopiero najnowsze ogłoszenie wyraźnie zszokowało społeczność.
W ramach najnowszej aktualizacji dowiedzieliśmy się, że do The Sims 4 trafią nagrody otrzymywane za regularne logowanie się do gry.
Inicjatywa została szybko odnaleziona w plikach gry i stała się przedwcześnie dostępna dla niektórych graczy z poziomu samej rozgrywki (najprawdopodobniej w wyniku błędu). Do tej pory członkowie studia EA Maxis nie ogłosili wydarzenia oficjalnie, jednak znamy już większość jego szczegółów:
- akcja Happy At Home Login Event będzie trwała przez najbliższe 4 tygodnie i zakończy się w czerwcu. Podczas niej pojedyncze odpalenie gry będzie gwarantować limitowane czasowo nagrody, z podziałem na 4 fazy;
- w puli nagród znajdują się przedmioty (tarcza do gry w darty, minilodówka, kosz na śmieci, kompaktowy bar, ozdobna poduszka oraz automat sprzedający jedzenie i picie), elementy tworzenia postaci (nowa fryzura i naszyjnik) oraz cecha charakteru Trening czyni mistrza.
To miły prezent dla osób, które regularnie grają w The Sims 4, jednak społeczność podeszła do wydarzenia z dużą dozą sceptycyzmu. Gracze zauważają tu kolejny element agresywnej strategii przemiany tytułu w grę-usługę. Chociaż taki plan był zauważalny już w momencie udostępnienia podstawowej wersji The Sims 4 za darmo, dla wielu strategia przyznawania nagród za regularne logowanie jest tym „jednym krokiem za daleko”.
Szczegóły, rezultaty akcji oraz dalsze plane z nią związane poznamy w najbliższej przyszłości.