autor: Kamil Zwijacz
The Flame in the Flood - survival od twórców BioShocka debiutuje na rynku
Dziś na konsoli Xbox One i komputerach osobistych debiutuje nowa gra typu survival - The Flame in the Flood. W produkcji wcielamy się w dziewczynę o imieniu Scout, która przemierza postapokaliptyczny świat w poszukiwaniu ocalenia.
Kilkanaście dni temu studio The Molasses Flood ogłosiło, że 24 lutego na konsoli Xbox One i komputerach osobistych zadebiutuje gra The Flame in the Flood. Deweloper słowa dotrzymał i produkcja jest już dostępna w wersji na sprzęt Microsoftu (69,99 zł), a za kilka godzin edycja ze Steam Early Access (19,99 euro – około 87 zł) powinna zostać zaktualizowana do ostatecznego wydania. Przypominam, że projekt został sfinansowany podczas zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter w październiku 2014 roku. Deweloperzy na produkcję potrzebowali 150 tysięcy dolarów, a ostatecznie zebrali ponad 250 tysięcy, dzięki czemu od dziś możemy cieszyć się rzeczoną produkcją.
- Gra typu survival od studia The Molasses Flood
- Podczas zabawy wcielamy się w dziewczynę o imieniu Scout, podróżującą wraz ze swoim psem wzdłuż wielkiej rzeki
- Produkcja debiutuje dziś na konsoli Xbox One i komputerach osobistych
W The Flame in the Flood wcielamy się w niejaką Scout, która podróżuje wzdłuż wielkiej rzeki wraz ze swoim psem Aesopem. Akcja produkcji rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie, a naszym głównym zadaniem jest przetrwanie. Pomimo kreskówkowej grafiki i izometrycznego widoku, gameplay opiera się na zasadach znanych z innych, bardziej tradycyjnych przedstawicieli tego gatunku. Zabawa polega więc na dbaniu o swoje zdrowie, szukaniu pożywienia i schronień, wytwarzaniu przedmiotów itd. Dodatkowo Scout porusza się nie tylko po suchym lądzie, ale również pływa na tratwie, którą z biegiem czasu może ulepszać.
Na koniec przypominamy, że The Flame in the Flood powstało w studiu The Molasses Flood, które zostało założone przez branżowych weteranów, pracujących wcześniej w takich firmach jak Irrational Games, Harmonix czy też Bungie. W zespole znajduje się m.in. Scott Sinclair, dyrektor artystyczny BioShocka i BioShocka Infinite, Forrest Dowling, wiodący projektant poziomów w BioShock Infinite, czy też Damian Isla, w głównej mierze odpowiadający za sztuczną inteligencję w Halo 2 i Halo 3.