autor: Szymon Liebert
The Binding Of Isaac został sprzedany 500 tysięcy razy
Dziwaczna gra twórcy Super Meat Boy sprzedała się w nakładzie 500 tysięcy egzemplarzy. Tak przynajmniej twierdzi sam Edmund McMillen, który ujawnił liczbę w odpowiedzi na pytanie jednego z graczy.
The Binding Of Isaac, gra stworzona przez Edmunda McMillena ze studia Team Meat, została sprzedana w nakładzie 500 tysięcy egzemplarzy. O tym dobrym wyniku poinformował sam deweloper na łamach serwisu Formspring. Produkcja trafiła do sprzedaży we wrześniu 2011 roku i opowiada o chłopcu, który ucieka do piwnicy przed własną matką. Mimo poważnej tematyki, Isaac jest zabawnym połączeniem gatunku roguelike ze strzelanką.
McMillen został zapytany przez jednego z fanów o swoją najlepiej sprzedającą się produkcję. Deweloper powiedział, że oczywiście jest nią Super Meat Boy, który został kupiony 1,2 miliona razy. Na drugim miejscu plasuje się właśnie The Binding of Isaac. Trzecią najpopularniejszą pozycją współzałożyciela studia Team Meat jest platformówka Gish (300 tysięcy sprzedanych kopii). Autor wspomniał też o paru grach flashowych – Spewer, Meat Boy, Time Fcuk oraz Triachnid.
Popularność The Binding of Isaac może być zaskakująca dla osób, które nie grały w tę produkcję, a jedynie przeczytały jej opis. Opowiada ona historię chłopca zmagającego się z domowym koszmarem – matką próbującą złożyć go w ofierze. McMillen zawsze interesował się dziwacznymi aspektami ludzkiej psychiki, ale potrafił przekładać to na świetne gry. Fani producenta wkrótce przekonają się o tym po raz kolejny – w tym miesiącu pojawi się DLC Wrath of the Lamb do The Binding of Isaac.