autor: Bartosz Woldański
The Binding of Isaac sprzedało się w 2 mln kopii. Premiera Rebirth w tym roku
Edmund McMillen pochwalił się, że jego ostatnia gra, The Binding of Isaac, sprzedała się w 2 milionach egzemplarzy. Aktualnie pracuje nad jej kolejną wersją, o podtytule Rebirth, oraz nową produkcją Mew-Genics. Podzielił się planami na temat rozszerzonej edycji Isaaca, której premiera odbędzie się pod koniec roku.
The Binding of Isaac rozeszło się w 2-milionowym nakładzie. Edmund McMillen, członek niezależnego zespołu Team Meat, ma powody do dumy, bo kolejna jego produkcja, po Super Meat Boyu, sprzedaje się w przeszło milionie egzemplarzy. Nie wiadomo, czy wliczono w to akcję Humble Bundle, można tylko przypuszczać, że tak. W wywiadzie udzielonym na łamach serwisu YouTube twórca zdradził kilka istotnych planów w związku z nową odsłoną The Binding of Isaac – Rebirth.
Odświeżona wersja gry ma zawitać na więcej platform sprzętowych. Najprawdopodobniej nie skończy się tylko na wersjach PC, PlayStation 3 i Vita – twórcy prowadzą również rozmowy z Microsoftem i Nintendo, aby wydać Rebirth na konsole Xbox 360 oraz 3DS-a. W planach jest także edycja na iOS.
Nowa część The Binding of Isaac to nie tylko zawartość z podstawowej wersji gry i DLC Wrath of the Lamb, ale również całkowicie nowe rozszerzenie z finalnym rozdziałem, zakończeniem, dwoma grywalnymi postaciami, kolejnymi lokacjami oraz przeciwnikami do wybicia. To jednak nie koniec – gra zaoferuje lokalną dwuosobową kooperację, czyli zagramy wspólnie z inną osobą na jednym komputerze. Usunięte zostaną też limity związane z wersją flashową produkcji – co ma się przełożyć na wyświetlenie większej ilości elementów naraz.
Za konwersję Rebirth na konsole i pecety odpowiada inne studio, Nicalis, które w swoim portfolio ma takie gry jak NightSky, remaki Cave Story oraz port VVVVVV. Odświeżona wersja The Binding of Isaac zostanie stworzona w tej samej, 16-bitowej grafice, wzbogaci się o nowe utwory muzyczne, a poza większymi dodatkami, gra doczeka się także pomniejszych poprawek w rozgrywce i jej balansie.
Nowa odsłona Isaaca opracowywana jest od przeszło roku i premiery na zapowiedziane platformy sprzętowe, z których na razie pewne to PC, PlayStation 3 i Vita, można spodziewać się pod koniec 2013 roku.
- Oficjalna strona internetowa studia Team Meat
- Oficjalna strona internetowa Edmunda McMillena
- Oficjalna strona internetowa studia Nicalis
The Binding of Isaac to specyficzna gra zręcznościowa roguelike, która emanuje brutalnością, ale całość została utrzymana w nieco kreskówkowej, wręcz karykaturalnej szacie graficznej, podobnej do efektów, jakie widzieliśmy w poprzedniej grze studia Team Meat – Super Meat Boyu. W bardziej stonowanej konwencji ma zostać stworzony kolejny tytuł zespołu - Mew Genics, w którym będziemy opiekować się kotami w domu pewnej starszej pani. Gra ma być skrzyżowaniem The Sims, Tamagotchi i Pokemonów. Prawda, że intrygujące? Premiera jeszcze w tym roku. Na razie tylko na PC i urządzeniach mobilnych.