autor: Szymon Liebert
The Binding of Isaac: Rebirth to konsolowy tytuł hitu z pecetów – gra otrzyma kooperację i nową zawartość
The Binding of Isaac: Rebirth to oficjalny tytuł konsolowej wersji hitu niezależnego z PC. Edmund McMillen ujawnił, że znajdziemy w niej nową grafikę, tryb kooperacji i dodatek, którego nie udało się zrealizować na pecetach.
Edmund McMillen ujawnił nowe informacje o konsolowej konwersji The Binding of Isaac. Producent napisał w tekście wspominkowym o procesie produkcji pecetowej wersji gry, że port o podtytule Rebirth zostanie przygotowany przez firmę Nicalis (Cave Story, VVVVVV). Posiadacze konsol mogą liczyć na nową 16-bitową grafikę, lokalny tryb kooperacji oraz dwa dodatki. Co ciekawe, odświeżona wersja tytułu może trafić także na PC.
Jeden z bardziej znanych amerykańskich producentów niezależnych wytłumaczył w tekście, że wahał się z decyzją o przeniesieniu gry na konsole. Powodem były perypetie, jakie McMillen i jego kolega ze studia Team Meat przeżyli w związku z premierą Super Meat Boy na Xbox LIVE Arcade (pokazano je w filmie Indie Game: The Movie). Współpraca z Nicalis rozwiązała ten problem – na jej mocy autor nie musi zajmować się żadnymi aspektami biznesowymi.
McMillen postawił kilka innych warunków przed rozpoczęciem pracy nad konwersją. Producent chciał, żeby konsolowa gra otrzymała drugi dodatek, którego nie udało się zrobić we Flashu (na pecetach pojawił się tylko Wrath of the Lamb). Jak czytamy na stronie McMillena, drugi pakiet będzie zawierał typowe elementy: nowy rozdział finalny, zakończenie, dwie postacie i mnóstwo przedmiotów, pomieszczeń oraz wrogów.
Firma Nicalis szykuje podstawowy port na konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita oraz pecety, chociaż prowadzi rozmowy z innymi partnerami (pod uwagę brane są także Microsoft, czy Nintendo). Być może gry doczekają się także posiadacze iPadów – wszystko zależy od tego, czy uda się opracować dobre sterowanie na tej platformie. Produkcja ruszy pełną parą 1 stycznia i potrwa najprawdopodobniej do końca 2013 roku. Premiera jest więc odległa.
The Binding of Isaac zadebiutował w 2011 roku i w ciągu dwunastu miesięcy na Steamie kupiono go ponad milion razy. Według McMillena, jedna czwarta posiadaczy gry skusiła się też na płatny dodatek Wrath of the Lamb. Deweloper celował w niszowego odbiorcę i był zaskoczony tak dużą popularnością tytułu. Isaac to połączenie zręcznościowej strzelanki z gatunkiem roguelike, doprawione typową dla McMillena mroczną stylistyką.