Sprzedaż The Binding Of Isaac przekroczyła 700 tysięcy egzemplarzy
Edmund McMillen ma powody o zadowolenia. Stworzona przez niego gra The Binding of Isaac właśnie przekroczyła próg 700 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Autor zasugerował też, że już wkrótce mogą pojawić się wersje konsolowe.
Raptem dwa miesiące temu informowaliśmy, że stworzona przez Edmunda McMillena gra The Binding of Isaac została sprzedana w pół milionie egzemplarzy. Okazuje się, że to nie wszystko, na co było stać tę produkcję. Jej autor właśnie pochwalił się, że jego dzieło zakupiło już ponad 700 tysięcy osób.
Jak na niewielką grę niezależną jest to ogromny sukces i sporą zasługę w nim miało wypuszczenie dodatku DLC. Rozszerzenie Wrath of the Lamb zadebiutowało pod koniec maja i osiągnęło wynik przekraczający 140 tysięcy egzemplarzy. Co więcej, jego premiera spowodowała również gwałtowny wzrost sprzedaży podstawowej wersji The Binding of Isaac. To kolejny dowód na to, że wspieranie gier nowymi materiałami się po prostu opłaca.
McMillen przyznał też, że w dniu premiery dodatkowi Wrath of the Lamb dużo brakowało do doskonałości. Błędy techniczne zostały na szczęście usunięte w miarę szybko, ale autor uznał, że graczom należy się coś więcej. Dlatego w wypuszczonej właśnie aktualizacji dodatku, opatrzonej numerem 1.3, pojawili się nowi wrogowie i bossowie, jak również dodatkowe sekrety oraz przedmioty. Dostępna jest też rozszerzona scenka kończąca, choć dotarcie do niej jest wyjątkowo trudne.
Na koniec McMillen stwierdził, że „700 tysięcy to duża liczba. Może najwyższy czas przenieść grę na konsole?”. Wiele wskazuje więc na to, że The Binding of Isaac już wkrótce może zawitać na nowe platformy. Wśród nich raczej zabraknie sprzętów firmy Nintendo. Japoński gigant zablokował na początku roku wydanie tej produkcji w wersji na 3DS. Powodem tej decyzji były zawarte w grze kontrowersyjne wątki religijne. Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie z Sony i Microsoftu będą bardziej tolerancyjni.
The Binding of Isaac to nietypowy koktajl gatunkowy łączący produkcję typu roguelike z dwuwymiarową strzelanką. W grze wcielamy się w chłopca, który ucieka do piwnicy przed matką i musi przedrzeć się przez kolejne pomieszczenia wypełnione potworami. Poziomy generowane są do pewnego stopnia losowo, więc każda nowa rozgrywka zapewnia nieco inny układ pomieszczeń, przeciwników i bossów. Wszystko to utrzymane jest w typowym dla McMillena zakręconym stylu.