autor: Michał Kułakowski
The Binding of Isaac: Afterbirth+ zadebiutuje na PC na początku stycznia
Drugi dodatek do gry The Binding of Isaac: Rebrith zadebiutuje na Steamie w pierwszym tygodniu stycznia. DLC zaoferuje dziesiątki unikalnych przedmiotów, kolejnych przeciwników i nowe zakończenie, a także po raz pierwszy pełne wsparcie dla fanowskich modów.
Edmund McMcMillen na swoim oficjalnym blogu zapowiedział datę premiery drugiego dodatku do The Binding of Isaac: Rebrith, który zatytułowany został The Binding of Isaac: Afterbirth+. Rozszerzenie zadebiutuje 3 stycznia w serwisie Steam. Jego sugerowana cena wyniesie 9,99 dolarów (ok. 42 zł), ale przez pierwszy tydzień od premiery będziemy mogli kupić je za 6,66 dolarów (ok. 28 zł). Konsolowa wersja Afterbirth+ (PlayStation 4, Xbox One) powinna pojawić się wiosną przyszłego roku.
The Binding of Isaac: Afterbirth+ zaoferuje fanom masę nowości, do czego zdążyły przyzwyczaić już poprzednie dodatki w serii. Weterani mogą liczyć na dziesiątki unikalnych przedmiotów, które zaowocują tysiącami interesujących kombinacji w trakcie zabawy. Pokonamy też zupełnie nowe monstra, które po raz pierwszy będziemy mogli podziwiać w dołączonym bestiariuszu. W trakcie eksploracji piwnicznego labiryntu trafimy także do stu zupełnie nowych pokoi. Wiele z nich to wyjątkowo rzadko występujące komnaty – trafienie na nie będzie wymagało sporo szczęścia. McMillen obiecuje również zupełnie nowy finałowy rozdział produkcji, który zakończony zostanie walką z niewidzianym wcześniej potworem. Starzy bossowie pojawią się natomiast pod postacią silniejszych i alternatywnych form. Poza tym, otrzymamy kolejną grywalną postać, dziesiątki steamowych osiągnięć, niesłyszane wcześniej ścieżki muzyczne, nowe wyzwania oraz tryby rozgrywki.
Najważniejszą nowinką jest jednak udostępnienie narzędzi modderskich, pozwalających na swobodną modyfikację najważniejszych elementów The Binding of Isaac. McMillen liczy na kreatywność fanów, spodziewając się, że przy odrobinie wysiłku będą mogli oni stworzyć na podstawie Isaaca praktycznie nowe gry. Twórca zapowiedział, że co miesiąc będzie wybierał najciekawsze mody/przedmioty stworzone przez graczy i wprowadzał je do oryginalnej produkcji pod postacią oficjalnych aktualizacji.