Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 grudnia 2011, 06:18

autor: Adrian Werner

Testujemy Sniper: Ghost Warrior na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę Sniper: Ghost Warrior na notebook ASUS K53V.

Sniper: Ghost Warrior okazał się jednym z największych przebojów kasowych, jakie kiedykolwiek powstały w naszym kraju. Do dnia dzisiejszego gra sprzedała się w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak poradził sobie z nią słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Pentium 4 3,2 GH
    Pamięć RAM:  1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista/7)
    Karta grafiki: GeForce GTX 6800 256 MB
    System operacyjny: Windows XP/Vista/7

Niestety twórcy nie podali wymagań rekomendowanych. Używany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1280 x 720

Po teście na ASUS’ie G74SX wiedziałem, że gra nie jest zbyt dobrze zoptymalizowana. Dlatego testy na słabszym z naszych notebooków zacząłem nieśmiało od ustawień średnich i rozdzielczości 1280 x 720.  Przy takich opcjach silnik nigdy nie schodził poniżej 30 klatek na sekundę, a całość prezentowała się całkiem sympatycznie pod względem wizualnym.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1280 x 720

Następnie przetestowałem ustawienia wysokie w ten samej rozdzielczości. Przy takim obciążeniu notebook miał już pewne problemy z płynnością i gra regularnie spadała poniżej 30 klatek na sekundę. Jednocześnie nigdy nie zeszła niżej niż 24 FPS. Taka wartość w akcji nie wygląda zbyt atrakcyjnie, ale jednocześnie nie przeszkadza w zabawie, zwłaszcza że tempo tej gry jest dosyć spokojne. Osoby nie uczulone na drobne spowolnienia spokojnie sobie w takiej sytuacji poradzą i nie zepsuje im to przyjemności z rozgrywki.

.

Podsumowanie

Sniper: Ghost Warrior jest dosyć słabo zoptymalizowaną grą. Prezentowany przez nią poziom detali nie powinien wymagać aż ta mocnego sprzętu. Mimo to ASUS K53SV poradził sobie całkiem nieźle z tym wyzwaniem. Do w pełni płynnej rozgrywki trzeba odpowiednio obniżyć ustawienia, ale przy odrobinie uporu da się grać nawet na wysokich opcjach.

W galerii podpiętej pod ten test znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi, średnimi i wysokimi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej