autor: Michał Zegar
Studio byłego głównego menadżera BioWare kupione przez Tencent
Inflexion Games zostało zakupione przez Tencent. Studio obecnie pracuje nad ciekawie zapowiadającym się baśniowym survivalem Nightingale. Pieczę nad nim sprawuje Aaryn Flynn, który spędził prawie dwie dekady w BioWare.
- Studio Inflexion Games zostało przejęte przez firmę Tencent.
- Opracowywane przez tego dewelopera Nightingale nie skorzysta z technologii SpatialOS.
- Szef studia wypowiedział się o relacji EA z BioWare.
Podczas zeszłorocznej edycji imprezy The Game Awards zapowiedziano baśniowo- steampunkowy survival zatytułowany Nightingale. Odpowiada za niego studio Inflexion Games pod przewodnictwem Aaryna Flynna, byłego menadżera generalnego BioWare (pracował w firmie przez 17 lat, m.in. przy seriach Mass Effect oraz Dragon Age).
Nightingale to debiutancki tytuł Inflexion Games, nad którym pracuje obecnie ponad 100 osób. Studio zostało założone w 2018 roku. Jest ono kanadyjską filią brytyjskiej firmy Improbable, zajmującej się technologią mającą zasilać „metawersum”
- Nightingale zmierza obecnie wyłącznie na PC-ty i powinno zadebiutować w tym roku we wczesnym dostępie.
Kupno Inflexion Games przez Tencent
Wczoraj koncern Improbable ogłosił, iż sprzedał wszystkie swoje akcje w Inflexion Games chińskiemu gigantowi – przedsiębiorstwu Tencent. Herman Narula, prezes Improbable, tak skomentował sprawę:
Zgodnie z zapowiedzią z końca stycznia, podczas gdy my koncentrujemy się na przyspieszeniu rozwoju „metawersum”, chcemy mieć pewność, że gry tworzone przez nasze wewnętrzne studia będą korzystać ze wsparcia wydawców, którzy mają na swoim koncie wiele sukcesów we wprowadzaniu gier na rynek. Nie mogliśmy liczyć na lepszego partnera dla Inflexion Games i Nightingale niż Tencent (…).
- Improbable dalej pragnie współpracować z Inflexion Games m.in. poprzez udostępnianie studiu swojej technologii.
- Serwis GamesIndustry.biz doniósł, że rozmowy odnośnie przejęcia trwały już od zeszłego lata.
- Choć Inflexion nie miało rzekomo możliwości „dyktowania warunków”, Flynn twierdzi, że prezes Narula i zespół Improbable wspierali deweloperów Nightingale w tym procesie i brali pod uwagę ich życzenia.
Aaryn Flynn, szef Inflexion Games, również wypowiedział się o przejęciu:
To zaszczyt pracować dla „rodziny” Tencentu. Wiedza i doświadczenie, które zapewniają globalne oddziały tej firmy, a także wspieranie niezależności i kreatywności naszego zespołu, stwarzają nieocenione możliwości współpracy (…).
Pete Smith, wiceprezes ds. partnerstwa w Tencent Games Global, też wystosował krótką wypowiedź:
Niezwykle utalentowany zespół Inflexion Games ma udokumentowane doświadczenie w tworzeniu wciągających uniwersów […]. Wstępna reakcja graczy na Nightingale była niezwykle pozytywna i z niecierpliwością czekamy na możliwość wsparcia Inflexion w realizacji wizji tego i przyszłych tytułów dewelopera.
Tencent to założona w 1998 roku międzynarodowa korporacja technologiczna i inwestycyjno-holdingowa. Firma jest także liczącym się graczem w branży growej. Należy do niej Riot Games (League of Legends, Valorant), Funcom, Splash Damage czy Turtle Rock. Posiada również duże udziały m.in. w Epic Games, Dontnod Entertainment, a także polskim Bloober Team.
SpatialOS
Według serwisu GamesIndustry.biz, umowa z Tencentem już wpłynęła nieco na całokształt gry. Jak się okazuje, Nightingale nie będzie korzystać z dobrodziejstw technologii SpatialOS opracowanej przez Improbable (decyzja ta została podjęta zeszłego lata). Wynikiem tego, według Flynna, ma być „bardziej intymne doświadczenie dla pojedynczego gracza lub małej grupy grających”.
SpatialOS to platforma w chmurze służąca do tworzenia i hostowania gier dla wielu graczy. W założeniu umożliwia ona programistom opracowywanie innowacyjnych tytułów, które mogą korzystać z więcej niż jednego serwera gry w pojedynczej instancji. Oznacza to, że produkcje oparte na SpatialOS mogą mieć różną skalę: od mniejszych tytułów opartych na krótkich sesjach do trwałych światów o bardzo dużej skali, liczbie graczy liczonej w tysiącach i ogromnej złożoności [link].
Midwinter Entertainment
GamesIndustry.biz poinformowało również, że należące do Improbable Midwinter Entertainment ma zostać sprzedane. Na ten moment nie wiemy, kto przejmie ten zespół. W tym momencie pracuje on nad grą Scavengers, która dostępna jest – od zeszłego roku – za darmo we wczesnym dostępie na Steamie. Produkcja korzysta z technologii SpatialOS, by oddać w nasze ręce świat sprawiający wrażenie żywego ekosystemu.
Aaryn Flynn a BioWare
W wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz Flynn zadeklarował, że przy wyborze spółki macierzystej najważniejsza dla niego była niezależność twórcza. Deweloper wyznał, że tuż po przejęciu BioWare przez Electronic Arts (w 2007 roku) obie firmy dzieliły wspólną wizję.
Jednak gdy nastąpiły przetasowania w kierownictwie, wiele się zmieniło. Twórca uważa, iż w takiej sytuacji zarówno producent, jak i wydawca powinni postarać się na nowo znaleźć wspólny język. Niestety, według Flynna w przypadku EA i BioWare tak się nie stało.
Szef Inflexion Games, wzbogacony o tę lekcję, nie chce, by sytuacja powtórzyła się w jego nowym studiu. Jednak pozytywne nastawienie Tencentu sprawia, że Flynn jest optymistycznie nastawiony do świeżo ogłoszonej współpracy.