Technologia SOEmote pozwoli postaciom MMO na odtwarzanie mimiki graczy
Studio Sony Online Entertainment pracuje nad technologią śledzenia mimiki graczy. Dzięki temu postacie z gier MMORPG będą mogły naśladować każdy grymas i minę sterujących nimi użytkowników.
Studio Sony Online Entertainment ujawniło, że pracuje nad systemem, który ułatwi graczom realistyczne odgrywanie postaci w grach MMO. Opracowywana jest przez brytyjskie studio Image Metric technologia o nazwie SOEmote wykorzystuje zwykłe kamery internetowe do śledzenia ruchów głowy i mimiki twarzy użytkownika, a następnie przenosi je na trójwymiarowy model postaci. Współgrać to będzie z specjalnym filtrem audio, który ma bieżąco modyfikować głos, tak aby nasze kwestie brzmiały jak wypowiadane np. przez elfa, ogra czy trolla.
Obecnie trwają prace nad zaimplementowaniem SOEmote do gry EverQuest II. Nie wiemy jeszcze, na kiedy planowana jest premiera tej technologii. Więcej konkretów ma zostać ujawnionych podczas tegorocznego E3. Na razie polecamy obejrzenie pierwszego filmiku demonstrującego możliwości tej technologii:
SOEmote ma pozwolić graczom na pełne odgrywanie roli swojej postaci i jednocześnie sprawić, że wirtualny świat wyda się bardziej prawdziwy. Widoczna na powyższym filmiku jakość tego systemu jest zasługą oprogramowania, które z każdej klatki obrazu wyciąga ponad sto pomiarów mimiki.
Na chwilę obecną planowane jest wprowadzenie SOEmote do gry EverQuest II. Wydaje się jednak, że jeśli funkcja przypadnie graczom do gustu, to pojawi się również w nachodzących produkcjach MMORPG studia Sony Online Entertainment, takich jak PlanetSide 2 czy EverQuest Next.