autor: Artur Falkowski
Technologia amBX wkrótce w grze Second Life
Firma Philips ogłosiła, że opracowana przez nią technologia amBX zostanie wykorzystana w Second Life, opracowanym przez Linden Lab symulatorze życia zamieszkiwanym przez ponad cztery miliony wirtualnych mieszkańców. Dzięki możliwościom amBX przebywanie w cyfrowym świecie będzie dla graczy o wiele bardziej namacalne.
Firma Philips ogłosiła, że opracowana przez nią technologia amBX zostanie wykorzystana w Second Life, opracowanym przez Linden Lab symulatorze życia zamieszkiwanym przez ponad cztery miliony wirtualnych mieszkańców. Dzięki możliwościom amBX przebywanie w cyfrowym świecie będzie dla graczy o wiele bardziej namacalne.
Przypominamy, że technologia Philipsa pozwala na zsynchronizowanie wydarzeń na ekranie komputera z zachowaniem niektórych elementów otoczenia przystosowanych do korzystania z amBX. Dzięki temu można liczyć na dynamicznie zmieniające się światła, wiatr sztucznie generowany przez pokojowe wentylatory itp.
Twórcy wspomnianej technologii przygotowują zestaw programistycznych narzędzi, które pozwolą fanom Second Life w dowolny sposób kreować dodatkowe doznania płynące z rozgrywki. Według Jo Cooke z Philipsa, zaimplementowanie amBX w tej produkcji ma jeszcze jeden cel. Mianowicie Second Life ma stać się w założeniu poligonem doświadczalnym dla nowych możliwości ciągle rozwijanej technologii. Tam właśnie będzie można się z nimi zapoznać, zanim trafią do innych, komercyjnych produkcji.