Tak wygląda Bloodborne na PS5 Pro. Gra korzysta ze specjalnej funkcji konsoli, ale nie przekłada się to na dodatkowe fps-y
Funkcja ulepszająca wygląd gier z PS4 na PS5 Pro doczekała się premierowych testów. Na pierwszy ogień poszedł Bloodborne.
Jedną z nowych funkcji PlayStation 5 Pro będzie „Enhance Image Quality For PS4 Games”, która poprawi jakość obrazu w wybranych grach z ery PS4. W Internecie pojawiło się już pierwsze porównanie – dotyczy Bloodborne’a. Dwa zrzuty ekranu pozwalają ocenić, czy to rzeczywiście działa. W wyszukiwaniu różnic może pomóc opcja robienia screenshotów w rozdzielczości 8K.
Ulepszony Bloodborne na PS5 Pro
W serwisie X informator Okami13_ zamieścił dwa zrzuty ekranu pokazujące Bloodborne’a przed i po aktywowaniu funkcji „Enhance Image Quality For PS4 Games”. Dzięki temu wszyscy możemy sprawdzić, czy nowa opcja faktycznie robi różnicę w oprawie graficznej. Jednocześnie w odpowiedziach pod postem Okami13_ szybko rozwiał wątpliwości fanów, którzy liczyli na większą liczbę klatek na sekundę.
„Enhance Image Quality For PS4 Games” skupia się wyłącznie na poprawieniu wizualnej strony danej gry, przy zachowaniu tej samej liczby fps-ów. Patrząc na oba zrzuty ekranu, trudno jednak zauważyć zmianę na plus. Najbardziej w oczy rzucają się bardziej wyostrzony model głównego bohatera oraz ikony interfejsu. Poza tym Bloodborne wygląda podobnie z włączoną i wyłączoną funkcją.
Zrzuty ekrany w 8K na PS5 Pro
Kolejna nowość PlayStation 5 Pro również została pokazana na X. Na swoim profilu TCMFGames udowadnia, że konsola Sony pozwoli na wykonywanie zrzutów ekranu w rozdzielczości 8K. Obecnie jedyną wspieraną grą ma być Gran Turismo 7 i na ten moment nie wiadomo, jakie tytuły będą korzystać z funkcji po oficjalnej premierze konsoli.
Lista powinna przynajmniej zostać rozszerzona o kilkadziesiąt tytułów, które mają wykorzystywać moc PS5 Pro. Natomiast sama konsola wciąż jest dostępna w przedsprzedaży, także w polskich sklepach.