Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 października 2021, 13:50

autor: Adrian Werner

Tajemnica Far Cry 2 rozwikłana, potwierdzono fanowską teorię

Projektant Far Cry 2 potwierdził fanowską teorię dotyczącą tożsamości głównego antagonisty w grze.

W wywiadzie dla serwisu IGN projektant Clint Hocking zdradził, że Szakal, czyli czarny charakter z Far Cry 2, to tak naprawdę bohater pierwszej części serii – Jack Carver. Tym samym deweloper potwierdził popularną fanowską teorię, o której od lat dyskutowali miłośnicy cyklu.

Gracze wcielali się w Carvera w oryginalnym Far Cry, jak również w konsolowym spin-offie Far Cry Instincts. W tych grach Jack jest podrzędnym przemytnikiem i trafia na tropikalną wyspę, na której przeprowadzane są eksperymenty. Jak tłumaczy Hocking, to co Carver tam przeżył, wliczając w to starcia z mutantami, na zawsze go zmieniło. Stał się bardziej bezwzględny oraz ambitny i zaczął zarabiać na konfliktach zbrojnych.

Fani podejrzewali, że Carver i Szakal to ta sama osoba z kilku powodów. Po pierwsze, obaj opisywani są jako przemytnicy specjalizujący się w handlu bronią, którzy wcześniej służyli w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych. Po drugie, pod koniec Far Cry Instincts Jack otrzymuje skrzynkę z czymś cennym i gracze spekulowali, że w środku znajdowały się diamenty, które odegrały istotną rolę w fabule Far Cry 2.

Po trzecie, pliki z teksturami Szakala w FC2 noszą takie nazwy, jak „jackcarver_hair_d_mip0.dds” czy „jackcarver_shoes_d.dds”, więc wiadome było, że przynajmniej na pewnym etapie prac nad grą Carver miał być czarnym charakterem.

Przypomnijmy, że najnowsza odsłona cyklu, czyli Far Cry 6, zadebiutuje pojutrze, czyli 7 października. Produkcja będzie dostępna na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra otrzyma dodatek, który pozwoli wcielić się w złoczyńców z poprzednich części serii, ale zabraknie wśród nich Szakala.

  1. Far Cry 2 – recenzja gry na PC
  2. Far Cry 2 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej