recenzja - newsy i ciekawostki
Bawiłam się jak dziecko. Moja opinia o grze Pikmin 4
Aleksandra Wolna, 28 lipca 2023, 16:11
Nietypowy – bo bardzo cukierkowo-familijny – RTS powrócił po dziesięciu latach i nawet po takiej przerwie wciąż świetnie spełnia swoją funkcję.
Spędziłem weekend z Krzyżakami, ta gra to zabawny średniak dla nikogo
Konrad Sarzyński, 24 lipca 2023, 19:06
Gra na podstawie Krzyżaków Henryka Sienkiewicza – to nie brzmi jak przepis na hit. Fakt, że została stworzona przez niewielkie chińskie studio może jednak zaciekawić. Jagienka i Zbyszko w iście azjatyckiej estetyce? Co mogłoby pójść nie tak?
Minecraft Legends - recenzja. Bannerlord dla dzieci
Mikołaj Łaszkiewicz, 19 kwietnia 2023, 12:55
Minecraft Legends był zapowiadany jako połączenie RTS-a z grą akcji. Rzeczywistość okazała się jednak zgoła inna. Ratowanie Nadziemia wydaje się całkiem wciągające, choć miejscami daje się we znaki pewna powtarzalność.
Świetna mała gra w cenie premium. Recenzja nowej Bayonetty
Aleksandra Wolna, 14 marca 2023, 15:00
Pora poznać historię młodej Bayonetty, tym razem nie w wydaniu pełnym nieprzerwanej akcji, a w formie bajkowej przygodówki. No i z demonicznym kotem u boku.
Pierwsze recenzje nowego Króla Lwa. Jest zaskakująco... nijaki
Julia Dragović, 12 lipca 2019, 12:42
Opinie niektórych krytyków o nowym Królu Lwie można streścić w kilku słowach: pieniądze, pieniądze, pieniądze i Beyoncé.
Pięknie, ale krótko - recenzja kampanii z Call of Duty: Advanced Warfare
Roman Klasa, 6 listopada 2014, 17:40
Kampania, do której podchodziłem z lekkim dystansem, ale która niemal pod żadnym względem nie zawiodła. Tylko ta długość...
Apple iPad Air 2 - kompleksowa recenzja
Konrad Zabłocki, 4 listopada 2014, 17:34
Recenzujemy najnowszy tablet marki Apple. W tym roku dostajemy kilka ulepszeń, ale czy to wystarczy, by przekonać niezdecydowanych?
Divinity: Original Sin - kiedyś gry były inne, to już nie wróci. A może jednak?
Adam Grabowski, 5 sierpnia 2014, 16:10
Tyle się ostatnio czyta o tym, że gry wykonane po staremu to fantasmagoria, która nie może zaoferować niczego poza rozczarowaniem. Można się nawet z takim rozumowaniem pogodzić. Tymczasem na ringu pojawia się zawodnik, który ma do powiedzenia w tej kwestii coś innego.
Dlaczego beta Destiny mnie kupiła - 5 powodów
Jerzy Bartoszewicz, 29 lipca 2014, 16:17
Alfa i betatesty nowej produkcji studia Bungie utwierdziły mnie w przekonaniu, że może się ona okazać jedną z najlepszych serii raczkującej jeszcze nowej generacji konsol. Podczas gdy z pewnych względów nie trafiało do mnie Halo, przy Destiny bawiłem się dotychczas naprawdę bardzo dobrze. W niniejszym wpisie opisuję pięć rzeczy, które mocno przyciągają mnie do tego tytułu.
Recenzujemy Godfire: Rise of Prometheus – mobilną odpowiedź na serię God of War
Adrian Werner, 24 czerwca 2014, 14:45
Recenzujemy Godfire: Rise of Prometheus, czyli grę akcji autorstwa polskiego studia Vivid Games. Autorzy mieli ambicje stworzenia mobilnej alternatywy dla cyklu God of War. Sprawdziliśmy, czy im się to udało.
Recenzja SpinTires – słodkie brodzenie w błocie
Mateusz Kubaczyk, 16 czerwca 2014, 16:15
Recenzja gry SpinTires, w której, dążąc do realizacji celu w postaci przewozu drewna, świadomie godzimy się na męczarnie w błocie podczas przepraw przez niedostępne tereny. A zabawa przy tym przednia!
Pou, czyli Tamagotchi 2.0 – recenzja mobilnego fenomenu na miarę Flappy Bird
Piotr Doroń, 25 kwietnia 2014, 12:02
W 1996 roku japońska firma Bandai wprowadziła do sprzedaży niepozorną elektroniczną zabawkę. Tamagotchi (z japońskiego: tamago – jajko, i angielskiego: watch – zegarek) z miejsca zdobyło świat, trafiając w ręce blisko 80 milionów osób i zyskując miano jednego z symboli ostatniej dekady XX wieku. Gdy wydawało się, że moda na sprawowanie opieki nad wirtualnymi stworzonkami minie bezpowrotnie, pojawiło się Pou i świat znowu stanął na głowie.
Tower Dwellers - recenzujemy udanego klona Kingdom Rush
Adrian Werner, 22 kwietnia 2014, 21:40
Recenzujemy wyprodukowaną przez polski zespół Eccentricity grę Tower Dwellers, czyli strategię defensywną wzorowaną na kultowej serii Kingdom Rush.
Recenzja Monument Valley - przepyszne zabawy perspektywą
Adrian Werner, 17 kwietnia 2014, 15:55
Recenzujemy Monument Valley, czyli jedną z najgłośniejszych mobilnych produkcji tego roku. Czy zainspirowana malarstwem Mauritsa Cornelisa Eschera gra logiczna spełnia pokładane w niej nadzieje?
Gramy w Threes i jego klony
Adam Zechenter, 10 kwietnia 2014, 15:23
Threes jest estetycznie wykonaną, ale dosyć trudną grą logiczną. „Trójki” prawie natychmiast po wydaniu zdobyły ogromną popularność nie tylko wśród graczy, ale także… innych deweloperów. Błyskawicznie pojawiły się rozmaite klony, oparte na tym samym pomyśle. 1024 czy 2048 – to tylko kilka z nich.
House of Cards: Sezon 2 - Serial perfekcyjny
Wojciech Strzelec, 6 marca 2014, 15:52
"House of Cards", serial produkowany przez platformę Netflix, przebił moje najśmielsze oczekiwania. Drugi sezon dał mi nie tylko wszystko to, co tak bardzo pokochałem w pierwszej serii, ale przeniósł tę produkcję na jeszcze wyższy poziom!
Banished – moje własne simsy. Recenzja strategii ekonomicznej
Mateusz Kubaczyk, 24 lutego 2014, 17:41
O strategii ekonomicznej, która porwała moje serce zanim jeszcze miałem w ogóle okazję w nią zagrać. I zakochałem się jeszcze mocniej, gdy pierwszy raz poprowadziłem moją własną mieścinę.
Wielki powrót wiedźmina - recenzja "Sezonu Burz"
Piotr Piasek, 1 listopada 2013, 20:12
Geralt z Rivii powraca! "Sezon Burz" to nowa powieść o przygodach naszego ulubionego wiedźmina. Nowe potwory do zarąbania, kolejne przygody do przeżycia i czarodziejki do zal... yhm... poznania. Na 404 stronach najnowszej książki Andrzeja Sapkowskiego będziecie mieli okazję spotkać kilku starych znajomych i raz jeszcze zanurzyć się ponurym, ubłoconym i zakrwawionym świecie pełnym potworów w ludzkiej skórze.
Recenzja Beyond: Two Souls – metafizyczna wydmuszka
Konrad Zabłocki, 11 października 2013, 18:47
Beyond: Two Souls podzielił recenzentów. Tych pośród nich, którym gra się podobała nie sklasyfikowałbym jednak jako dojrzałych emocjonalnie.
Recenzja Volgarr the Viking – trud, łzy i brud
Piotr Rusewicz, 17 września 2013, 11:10
Volgarr The Viking to kolejna z produkcji odwołujących się do klasyki gier wideo stworzona przez mały zespół pasjonatów. W tym przypadku, do złotej ery platformerów akcji! Czy warto?
Jak ukoronować smoka? Recenzja Dragon's Crown
Robert Matuszak, 6 września 2013, 18:02
"Jestem wypakowanym Asterixem ujeżdżającym szablozębną panterę", czyli dlaczego Dragon's Crown to przepyszna gra. Recenzja!
Gameplayowa recenzja Splinter Cell: Blacklist - trudna miłość, ale miłość
Konrad Zabłocki, 24 sierpnia 2013, 12:30
Pierwsze chwile z Blacklist sprawiły, że miałem ochotę zaklasyfikować grę jako projekt ciągnący kilka srok za ogon, by ostatecznie nie złapać ani jednej, ale później było już tylko lepiej
Recenzja DuckTales HD – udany powrót starego skąpca!
Piotr Rusewicz, 20 sierpnia 2013, 22:16
DuckTales powróciło w wielkiej formie. Pamiętacie kaczki z NESa? Sprawdźcie ich reedycję!
Gameplayowa recenzja Shadowrun Returns - Jordan Weisman spisał się na medal
Mateusz Trochonowicz, 26 lipca 2013, 10:14
Tytuł zdał test Kickstartera i osoby, które zainwestowały swoje pieniądze w ten projekt w żadnym stopniu nie poczują się pokrzywdzone. To powinna być odpowiednia rekomendacja.
Recenzja The Walking Dead 400 Days, czyli zombie w konserwie
Marcin Tomkowiak, 4 lipca 2013, 16:14
The Walking Dead było jedną z największych growych niespodzianek 2012 roku. W oczekiwaniu na drugi sezon Telltale Games wypuściło fabularne DLC skupiające się na pięciu postaciach. Jest to jednak pełnoprawna gra czy jedynie wymuszona zajawka kolejnego sezonu?
Hotline Miami - coś jakby recenzja
Filip Grabski, 2 lipca 2013, 10:31
Jesteś zbudowany z pikseli, a gdy dzwoni telefon, zawsze odbierasz. A potem jedziesz dokądś i zabijasz z zimną krwią bandę zbirów. Hotline Miami to rzecz niezwykła i warta poznania (i 16+ :P).
Tej podróży nie zapomnisz nigdy - gameplayowa recenzja The Last of Us
Konrad Zabłocki, 15 czerwca 2013, 10:20
Każda gałąź elektronicznej rozrywki, która do tej pory cierpliwie ewoluowała, połączyła swoje najkorzystniejsze formy i zamknęła się w jednym dziele. Czapki z głów.
Remember Me - From Paris with Love - gameplayowa recenzja
Robert Matuszak, 11 czerwca 2013, 14:40
Wspomnienia, cyfryzacja, taka sytuacja, czyli recenzja średniaka, który... nie jest średniakiem? Zapraszam do recenzji gry Remember Me przygotowanej dla serwisu gameplay.pl
Remember Me - Łatwiej odnaleźć wspomnienia niż osobowość
Oskar Kalarus, 10 czerwca 2013, 13:24
Każda nowa gra potrzebuje czegoś oryginalnego, żeby wyzwolić się z ciągłego porównywania do innych tytułów i wyrobić własną markę. Czy „Remember Me” ma szansę zostać zapamiętane?
Powrót do przeszłości: Fallout
Piotr Piasek, 5 kwietnia 2013, 13:30
Witajcie na pustyni! Której? Co za różnica? Przecież po wielkiej wojnie cały pieprzony świat stał się wielką radioaktywną piaskownicą w której babki z piasku stawiają zmutowane dzieciaki... azbestowymi foremkami. No dobra, może nie jest aż tak źle, ale na pewno nie chcielibyście tutaj żyć.
Dota 2 – gra idealna?
Oskar Kalarus, 24 marca 2013, 12:16
Zapragnąłem zrozumie, skąd taka popularność gry DOTA 2, więc zagrałem, zrozumiałem fenomeni po wielu wielu meczach odstawiłem. Przedstawiam swoje wrażenia.
Assassin's Creed - rzut okiem na serię
Oskar Kalarus, 18 marca 2013, 11:45
Gdy przed paroma laty ukazała się pierwsza część gry Assassin’s Creed, wrażenie było po prostu piorunujące. Od tego czasu seria przeszła kilka przeobrażeń, ale wciąż pozostaje jedną z najlepszych współczesnych gier. Artykuł o tym, dlaczego uważam część trzecią za szczególnie ważną.
Blood – esencja staroszkolnego FPS-a, esencja gier wideo
Piotr Rusewicz, 1 marca 2013, 09:10
Blood to dla mnie gra wyjątkowa. Nie, nie z sentymentu, bo poznałem ją dopiero po jej premierze na GOG.com. Również nie z przywiązania do gatunku z lat młodzieńczych, ponieważ jako gracz zaczynałem na konsolach. Blood jest wyjątkowy bo takich tytułów po prostu już nie ma. Mrocznych, zabawnych, ogromnych i magicznych.
Plague Inc. – Panie i Panowie czas unicestwić ludzkość!
Klaudna Chudaska, 26 lutego 2013, 10:25
Plague Inc. strategiczna gierka na telefon, w której z najczystszą przyjemnością uśmierca się ludzkość za pomocą małych cichych zabójców. Strzeż się bakterii i innych wirusów!
Ski Jumping Pro na iOS - recenzja i konkurs z darmowymi kodami
Adrian Werner, 20 lutego 2013, 06:32
Mobilna gra Ski Jumping Pro autorstwa studia Vivid Games próbuje podbić serca miłośników skoków narciarskich. W naszej recenzji sprawdzamy czy polskiemu zespołowi udała się ta sztuka. Mamy również do rozdania dziesięć kodów z pełną wersją.
Szcoda czasu na rewolucję - Call of Duty: Black Ops II
Krzysztof Kokoszczyk, 14 lutego 2013, 12:27
Call of Duty, podobnie jak różne diety-cud, trapi efekt jo-jo - co roku wyrzucam je z dysku, by mieć więcej czasu na inne produkcje, a ono znów wraca pod jeszcze bardziej uzależniającą postacią. Czy ta oskryptowana telenowela kiedyś się na dobre skończy?
Andro-test: Anomaly Korea - nowy hit polskiego 11 bit studios
Piotr Doroń, 4 stycznia 2013, 17:37
W niemal rok po premierze androidowej wersji bestselerowego Anomaly Warzone Earth HD, w Google Play Store zadebiutowała długo oczekiwana kontynuacja. Specjalistom z polskiego 11 bit studios udało się zrealizować wszystkie złożone obietnice, a nawet zrobić coś więcej.
Andro-test: Bad Piggies - świńskie konstrukcje twórców Angry Birds
Piotr Doroń, 3 października 2012, 14:03
Po wydaniu Angry Birds i Amazing Alex fińskie studio Rovio atakuje z kolejną produkcją - Bad Piggies, czyli w pełni autorskim spin-offem Angry Birds, w którym pierwsze skrzypce grają zielone świnie. Czy złodzieje ptasich jajek sprawdzili się w roli głównych bohaterów?
Władcy Podziemi - recenzja gry planszowej
Łukasz Hajdrych, 27 sierpnia 2012, 07:22
Chcecie wiedzieć jak to jest, gdy stoi się po tej drugiej stronie barykady? Oto recenzja gry, która daje Wam taką możliwość - stańcie się Władcami Ciemności i odeprzyjcie atak przebrzydłych poszukiwaczy przygód!
Kupcy i Korsarze - recenzja pirackiej gry planszowej
Piotr Rusewicz, 8 maja 2012, 09:14
Jedna z najlepszych gier planszowych w historii wreszcie podryfowała do Polski. Mimo wysokiej ceny, mimo kilku wpadek, mimo ogromnej konkurencji – naprawdę warto. Kupcy i Korsarze to dobra, ładna gra, z wysokim poziomem re-grywalności, na dodatek osadzona w świetnym świecie i piękne wydana.