Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

felietony - newsy i ciekawostki (5)

Half-Life 2: blisko 9 lat na karku i wciąż jak (prawie) nowy!
Half-Life 2: blisko 9 lat na karku i wciąż jak (prawie) nowy!

Adam Rdzanek, 12 marca 2013, 09:50

Half-Life 2 w tym roku obchodzi swoje 9-lecie, a mimo to wciąż jest wysoce grywalny. Przypominamy sobie jednego z najbardziej cenionych FPSów w historii branży!

Alphatest ArmA III - FAQ bez ściemy #1
Alphatest ArmA III - FAQ bez ściemy #1

Adam Kaczmarek, 9 marca 2013, 13:00

Pierwszy z trzech FAQ odpowiadających na pytania związane z wydaniem wersji alpha ArmA III - taktycznego symulatora wojny autorstwa Bohemii Interactive

Tim Burton przeżywa, czyli Don’t Starve
Tim Burton przeżywa, czyli Don’t Starve

Kamil Sobol, 8 marca 2013, 10:38

Proces uniezależnienia się od kultury zbieracko-łowieckiej nigdy nie był tak przyjemny!

Przeładowuję #11 - Assassin's Creed III - Tyle błędów w całym mieście, nie widziałeś tego jeszcze...
Przeładowuję #11 - Assassin's Creed III - Tyle błędów w całym mieście, nie widziałeś tego jeszcze...

Robert Matuszak, 4 marca 2013, 16:40

Trochę o moich ostatnich, raczej nietypowych przygodach z Connorem w Assassin's Creed III. Grze pełnej błędów, bugów i baboli zaobserwowanych w trakcie zaledwie dwudniowej zabawy. Czy to aby dobrze wróży na przyszłość "czwórce"?

Prison Architect – jak zostać władcą więzienia

Kamil Pawlak, 3 marca 2013, 10:25

Prison Architect, alfa, zapowiedź, Introversion Software,

Przeładowuję! #10 - Fala zamieszek po pierwszych plotkach na temat nowej części Assassin's Creed!
Przeładowuję! #10 - Fala zamieszek po pierwszych plotkach na temat nowej części Assassin's Creed!

Robert Matuszak, 26 lutego 2013, 23:58

Assassin's Creed IV: Black Flag - "Od przybytku głowa nie boli" czy "co za dużo, to niezdrowo"?

Odtrutka na Obcych czyli wracając do dobrych Alienów
Odtrutka na Obcych czyli wracając do dobrych Alienów

Marcin Tomkowiak, 19 lutego 2013, 14:55

Aliens Colonial Marines i wszystko jasne. Słów brakuje. Lepiej sięgnąć po inne pozycje z tego universum i wyjdzie się na tym o wiele lepiej,

Snajper # iracki postrach US Army
Snajper # iracki postrach US Army

Bartłomiej Kita, 16 lutego 2013, 20:08

Snajperskie rzemiosło ma wiele obliczy. Pisałem już o snajperskiej genezie, pojedynku dwóch strzelców wyborowych, polskim snajperze z 1. Dywizji Pancernej Generała Maczka, porównywałem gry wideo z rzeczywistością i wiele więcej. Dziś przedstawię wam historię snajpera z Iraku, który nie boi się 'zaczepić' amerykańskiej piechoty morskiej.

Cel! Pal! #5 - Hitman: Potępienie
Cel! Pal! #5 - Hitman: Potępienie

Robert Matuszak, 12 lutego 2013, 14:55

Czy książkowy Hitman to twór tak samo dobry jak i jego komputerowy pierwowzór? Recenzja!

Ganymede – ukryty gigant, polski smok
Ganymede – ukryty gigant, polski smok

Maciej Kozłowski, 7 lutego 2013, 17:45

W Polsce gry społecznościowe nie cieszą się dobrą prasą. A szkoda, bo w naszym kraju sporo się ich produkuje!

Free to Play jako przyszłość branży
Free to Play jako przyszłość branży

Adam Rdzanek, 4 lutego 2013, 11:49

Free to Play niemal całkiem zdominował rynek MMO. Ale czy to znaczy, że darmowe granie to przyszłość branży w każdej kategorii?

Kuloodporny - Legacy of Kain: Soul Reaver
Kuloodporny - Legacy of Kain: Soul Reaver

Robert Matuszak, 31 stycznia 2013, 09:36

Tej gry Friendly Fire ustrzelić nie ma najmniejszego zamiaru. Ba, nawet gdyby chciał, jest to już raczej niemożliwe. Legacy of Kain: Soul Reaver na stałe wpisał się bowiem do jego panteonu gier wielkich i ponadczasowych.

Jak to jest z serią LEGO?
Jak to jest z serią LEGO?

Arkadiusz Ogończyk, 22 stycznia 2013, 10:00

LEGO Star Wars, Lord of The Rings, Harry Potter, Batman... czy seria zjada już własny ogon?

Po co komu restart serii Devil May Cry?
Po co komu restart serii Devil May Cry?

Karol Krajewski, 19 grudnia 2012, 13:35

Restart cyklu Devil May Cry okazał się bardzo kontrowersyjny. Głównym powodem była zmiana głównego bohatera, choć ja problemu doszukuję się gdzieś indziej. Czy było to koniecznie potrzebne? Po co zmieniać kurę znoszącą złote jaja? Widać Capcom naprawdę lubi eksperymentować.

Restart serii - dobry pomysł, czy marketingowa klapa? O rebootach słów kilka.
Restart serii - dobry pomysł, czy marketingowa klapa? O rebootach słów kilka.

Adam Rdzanek, 20 listopada 2012, 10:45

O modnych ostatnio restartach serii w branży growej. Dobry pomysł, czy pogrzebanie marki?

Czego potrzebuje Starcraft II: Heart of the Swarm?
Czego potrzebuje Starcraft II: Heart of the Swarm?

Kamil Ostrowski, 15 listopada 2012, 08:10

Panowie z firmy Blizzard, bądźcie tak mili i nie dajcie umrzeć najlepszej grze na świecie. Stan jest krytyczny, ale pacjent jest wciąż do odratowania.

Krytycy, a nie dziennikarze?
Krytycy, a nie dziennikarze?

Maciej Kozłowski, 4 listopada 2012, 09:13

Dziennikarze zajmujący się grami nie różnią się niczym od krytyków filmowych - żyją w zupełnie innym świecie i ich osąd znacząco odbiega od gustów graczy.

Skazani na Grecję - wywiad z Jayem Crowe z Bohemia Interactive o aresztowaniu twórców Arma III
Skazani na Grecję - wywiad z Jayem Crowe z Bohemia Interactive o aresztowaniu twórców Arma III

Adam Kaczmarek, 12 października 2012, 10:34

Dwaj twórcy gry ArmA III zostali aresztowani w związku z podejrzeniami o szpiegostwo. O ciężkiej sytuacji w Grecji rozmawiamy z dyrektorem kreatywnym Bohemii Interactive - Jayem Crowe.

Seria X-COM, czyli czar wspomnień i gorycz rozczarowań
Seria X-COM, czyli czar wspomnień i gorycz rozczarowań

Łukasz Gładkowski, 1 października 2012, 09:42

W niniejszym artykule, z okazji zbliżającej się premiery XCOM poznacie pokrótce historię serii. Będzie bardzo wspominkowo.

Tablet Nexus 7™ dostępny w sprzedaży od 25 września!
Tablet Nexus 7™ dostępny w sprzedaży od 25 września!

Amadeusz Cyganek, 21 września 2012, 10:42

Nexus 7™ to pierwszy na świecie 7-calowy czterordzeniowy tablet wyposażony w system Android™ 4.1 Jelly Bean. Tablet jest dostępny od dzisiaj w przedsprzedaży, w cenie 999 zł za wersję 16GB. W sprzedaży będzie dostępny od 25 września br.

ASUS Transformer Pad TF300TL – dostępny w Polsce!
ASUS Transformer Pad TF300TL – dostępny w Polsce!

Amadeusz Cyganek, 14 września 2012, 14:14

ASUS Trasnformer Pad TF30TL0 z modemem LTE dostępny w polskich sklepach

Towns, czyli jak zostać burmistrzem Tristram
Towns, czyli jak zostać burmistrzem Tristram

Adrian Werner, 12 września 2012, 16:20

Przybliżamy grę Towns, czyli strategię, w której wcielamy się w burmistrza wioski zlokalizowanej nad pełnymi potworów podziemiami.

Smartfony w natarciu - czyli najciekawsze gry na Androida (10/09/2012)
Smartfony w natarciu - czyli najciekawsze gry na Androida (10/09/2012)

Adrian Werner, 9 września 2012, 19:20

Prezentujemy przegląd najciekawszych gier na urządzenia mobilne działające w oparciu o system Android.

Sleeping Dogs - mini poradnik
Sleeping Dogs - mini poradnik

Arkadiusz Ogończyk, 24 sierpnia 2012, 10:30

Zbiór cennych porad i wskazówek dotyczących zdobywania achievementów/trophies do Sleeping Dogs.

Lekcja Level Designu - wykład poprowadzi Garrett, mistrz złodziei
Lekcja Level Designu - wykład poprowadzi Garrett, mistrz złodziei

Łukasz Gładkowski, 7 sierpnia 2012, 21:25

Dobrze zaprojektowany level w grze to nie taka prosta sprawa, jakby się mogło z początku wydawać. Nie wystarczy poustawiać elementów i przeciwników w logiczny sposób. Należy jeszcze przekonać gracza, że osobiście zanurza się w świat na ekranie monitora.

Call of BattleArmA, czyli eJay i barth89 dyskutują, cz. 1
Call of BattleArmA, czyli eJay i barth89 dyskutują, cz. 1

Bartłomiej Kita, 15 lipca 2012, 07:20

Rynek gier wideo zmienia się nieustannie, a same gry zmieniają się wraz z nim. Battlefield 3 zdążył już dojrzeć od naszej poprzedniej dyskusji, wzbogacił się o kilka dodatków (Back to Karkand i Close Quarters już ogrywamy, na pozostałe trzy jeszcze trochę poczekamy), ewoluowała także mentalność studia DICE (tu na pierwszy plan wychodzi usługa Premium).

ASUS i Google prezentują tablet Nexus™ 7
ASUS i Google prezentują tablet Nexus™ 7

Amadeusz Cyganek, 5 lipca 2012, 13:12

Zaprezentowany na konferencji Google I/O 2012, Nexus™ 7 jest pierwszym tabletem z rodziny urządzeń Google Nexus pracującym na systemie Android™ 4.1 Jelly Bean. Opracowany wspólnie przez ASUS i Google, Nexus 7 jest pierwszym na świecie 7-calowym tabletem, wykorzystującym wydajny czterordzeniowy procesor NVIDIA® Tegra® 3.

Bane: kim jest człowiek, który złamał Batmana?
Bane: kim jest człowiek, który złamał Batmana?

Tomasz Kopówka, 26 kwietnia 2012, 18:09

Bane, jeden z największych wrogów Batmana, będzie głównym bohaterem filmu Mroczny Rycerz Powstaje. Kim jest ta tajemnicza postać?

To dobry czas dla Pecetowych RPGów!
To dobry czas dla Pecetowych RPGów!

Piotr Rusewicz, 27 marca 2012, 19:33

GOG.com zrobiło mi wielką niespodziankę oferując w pre-orderze Legend of Grimrock. Ten staroszkolny, świetnie zapowiadający się dungeon crawler został już pieczołowicie opisany przez niezastąpionego Hedzia (<3), więc nie będę się powtarzał po nim. Ja się będę po prostu cieszył. Bo to dobry czas dla RPGów na PC.

Gdzie i kiedy będzie działa się akcja Assassin's Creed III?
Gdzie i kiedy będzie działa się akcja Assassin's Creed III?

Filip Grabski, 1 marca 2012, 11:25

Troszkę GOL-owej kuchni. Napędzane wyobraźnią lanie wody mego autorstwa na temat możliwego okresu historycznego, jaki zostanie użyty w Assassin's Creed III. W obliczu dziejszych wycieków tekst miał pójść do kosza, ale lepiej się nim podzielić, prawda?

Steampunk w grach wideo - o Arcanum, Thiefie, Niebiosach Arkadii. O magii i parze.
Steampunk w grach wideo - o Arcanum, Thiefie, Niebiosach Arkadii. O magii i parze.

Piotr Rusewicz, 16 stycznia 2012, 10:30

Przestworza pełne statków majestatycznie płynących po niebie i fabryki pękające od pracowników. Fantastyczne wynalazki pozwalające poczuć się bogiem oraz bezduszne oblicze krwawej wersji kapitalizmu. Para, technika, śmierć. Steampunk jest także obecny w grach wideo, nie tylko za sprawą kilku nowszych produkcji utrzymanych w podobnym klimacie. Steampunk w grach wideo jest obecny, bo inspiruje twórców, designerów oraz samych graczy, pojawiając się często na drugim planie. Co nie oznacza, że nie warto o nim napisać kilku słów. Bo to magia, tylko ubrana w jeszcze inne szaty.

Retrospektywa: Planescape, gra w którą (wciąż) trzeba zagrać
Retrospektywa: Planescape, gra w którą (wciąż) trzeba zagrać

Piotr Rusewicz, 16 grudnia 2011, 10:18

Najważniejsza gra na PC? Prawie. I do tego wciąż cholernie grywalna.

Idealny Need for Speed
Idealny Need for Speed

Karol Pedryc, 29 listopada 2011, 14:44

Dyskusja na temat idealnej odsłony serii Need for Speed.

O tym jak wygląda promocyjna sprzedaż gier w elektromarketach
O tym jak wygląda promocyjna sprzedaż gier w elektromarketach

Jerzy Bartoszewicz, 25 listopada 2011, 15:01

Historia o tym, jak gry w promocyjnych cenach w magiczny sposób wyparowują z elektromarketów i trafiają na allegro.

Need for Speed: Retrospektywa
Need for Speed: Retrospektywa

Filip Grabski, 12 listopada 2011, 10:17

Z okazji premiery nowej odsłony serii Need for Speed zapraszam na krótką, osobistą przejażdkę po niemal wszystkich poprzednich częściach gier z NFS na okładce.

Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios
Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios

Piotr Rusewicz, 4 listopada 2011, 15:29

Upadek Looking Glass Studios nie oznaczał upadku ich myśli artystycznej. Studio wydało z siebie i współpracowało ze zbyt wielką ilością ogromnych talentów, żeby nie pozostawić po sobie godnej spuścizny. Udało się. Fragmenty ich gier, odpowiedzialni za nie ludzie, czy po prostu naśladowcy i spadkobiercy rozwiązań, które wprowadzili istnieją po dziś dzień. I chwała im za to.

The Elder Scrolls - krótka historia cyklu
The Elder Scrolls - krótka historia cyklu

Michał Kułakowski, 25 października 2011, 14:29

Z okazji zbliżającej się mamucimi krokami premiery The Elder Scrolls V: Skyrim, warto przyjrzeć się chyba raz jeszcze drodze, jaką przeszła seria Elder Scrolls, od swych trudnych początków do dzisiejszej opływającej w zielone banknoty chwały.

O Catherine i dorosłych grach
O Catherine i dorosłych grach

Piotr Rusewicz, 8 października 2011, 00:09

Katarzynka sporo namieszała na rynku mocno dzieląc graczy, notując świetne wyniki sprzedaży i zaznaczając przejście Atlusa na obecną generacją konsol. Mówiono, że to tylko kolejna gra logiczna, że pseudo-erotyk, że japońskie dziwactwo.

Po drugiej stronie lustra, część pierwsza. Ultima Underworld, System Shock, Thief - historia firmy Looking Glass Studios.
Po drugiej stronie lustra, część pierwsza. Ultima Underworld, System Shock, Thief - historia firmy Looking Glass Studios.

Piotr Rusewicz, 29 września 2011, 13:50

Historia Looking Glass Studios to interesujące pasmo wzlotów, upadków oraz wizjonerstwa lekko wyprzedzającego swoją epokę. Underworld, Thief oraz Shock to serie i tytuły, bez których obecna branża nie byłaby taka sama. Bowiem rozwiązania, które stworzyli, pomimo że nie weszły na stałe do gier głównego nurtu to mocno zmieniły oblicze rynku, nawet wśród nieświadomych tego graczy nowego pokolenia.

Dead Island obejrzymy w kinie
Dead Island obejrzymy w kinie

Adam Kaczmarek, 27 września 2011, 18:10

Na Facebookowym profilu polskiej gry pojawiła się informacja, iż prawa do marki wykupiło słynne studio Lionsgate.

Terraria. Co zrobić, aby świetna gra była jeszcze lepsza?
Terraria. Co zrobić, aby świetna gra była jeszcze lepsza?

Mateusz Kądziołka, 21 września 2011, 14:19

Terraria - niezależny fenomen. Co jest w niej dobre, a co można poprawić?

Cień, o wspaniałości Thiefa...
Cień, o wspaniałości Thiefa...

Piotr Rusewicz, 21 września 2011, 08:20

Thief to coś więcej niż zwykła gra. Thief to prawdziwe dzieło, zatopione w mroku, dopracowane i ponadczasowe. Cień... czyli o tym dlaczego Thief jest wspaniały.

Battlefield 3 okiem Bartheza i eJaya, cz. 1
Battlefield 3 okiem Bartheza i eJaya, cz. 1

Bartłomiej Kita, 26 sierpnia 2011, 20:17

Rozmowa nt oczekiwań względem Battlefielda 3, wzbogacona o odniesienia do Battlefield 2 i Bad Company 2.

Kończąc oczekiwanie na Deus Ex: Human Revolution - Część 3
Kończąc oczekiwanie na Deus Ex: Human Revolution - Część 3

Jerzy Bartoszewicz, 26 sierpnia 2011, 12:23

Oczekując na „Deus Ex: Human Revolution”, przyjrzymy się tym razem japońskiemu wkładowi w cyberpunk, najciekawszym filmom z gatunku oraz dwóm popularnym książkowym systemom RPG które z wizjami dystopijnej przyszłości mają coś wspólnego.

"Nie dla psa kiełbasa". Wisła znów nie wpłynęła do Ligi Mistrzów

Arkadiusz Stadnik, 24 sierpnia 2011, 11:01

Kolejny raz nic. Nie dla Wisły Liga Mistrzów, nie dla polskiego sympatyka futbolu emocje związane z najlepszymi klubowymi rozgrywkami świata. Asysta Ilieva - stadiony świata, podobnie wykończenie Wilka. To jednak o wiele za mało by sforsować bramy Champions League.

Generacja remake'ów

Piotr Rusewicz, 22 sierpnia 2011, 16:25

Remake remake pogania... ale to i tak jedne z najlepszych gier tej generacji!

Polski internet ma już 20 lat
Polski internet ma już 20 lat

Michał Kułakowski, 17 sierpnia 2011, 16:32

17 sierpnia 1991 roku z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego wysłano pierwszy w historii naszego kraju mail. Datę tę uznaje się za początek internetu w Polsce.

Oczekując na Deus Ex: Human Revolution - Część 1
Oczekując na Deus Ex: Human Revolution - Część 1

Jerzy Bartoszewicz, 29 lipca 2011, 18:00

Zapraszam Was w fascynującą podróż w realia dystopijnej przyszłości, podczas której będziecie mogli poznać historię nurtu wraz ze wszystkimi jego składowymi, z oczywistym wyróżnieniem tego co nas wszystkich najbardziej interesuje, czyli gier.

Child of Eden na PS3 – potwierdzono datę premiery i zaskakująco niską cenę

Szymon Liebert, 20 lipca 2011, 10:32

Wydawca Child of Eden potwierdził datę premiery gry na PlayStation 3 i dodatkowo ujawnił, że w Europie będzie ona dostępna w zaskakująco niskiej cenie. Posiadacze konsol Sony zagrają w nowe dzieło autora Rez przy pomocy padów i PlayStation Move.

Klasy żołnierzy w Battlefieldzie - kiedyś, dziś i być może jutro
Klasy żołnierzy w Battlefieldzie - kiedyś, dziś i być może jutro

Adam Kaczmarek, 14 lipca 2011, 14:56

Seria Battlefield nie zawsze słynęła z militarnego polotu, podkreślonego przez dobry balans klas. Co czeka nas w przypadku części trzeciej?