felietony - newsy i ciekawostki (6)
Wiedźmin 2 na kursie i na ścieżce
Przemysław Zamęcki, 15 kwietnia 2011, 10:06
Wczorajszą konferencję CD Projekt dotyczącą m.in. Wiedźmina 2 oglądało przez internet podobno czterdzieści tysięcy osób. Na samej konferencji przebywało ich najprawdopodobniej kilkaset, zagrać w grę mogło najwyżej kilkadziesiąt.
Wymieszajmy narrację i mechanikę - Kent Hudson na GDC11
Krzysztof Gonciarz, 5 marca 2011, 07:41
Ciekawy wykład o pozytywnym wykorzystaniu mechaniki w narracji i narracji w mechanice.
Cliff Bleszinski i kreatywna siła przebicia (GDC11)
Krzysztof Gonciarz, 4 marca 2011, 11:17
Wykład o robieniu szumu wokół siebie.
Chris Crawford wspomina dawny świat gier komputerowych (GDC11)
Krzysztof Gonciarz, 4 marca 2011, 10:12
"Frodo nie rozwiązywał na skraju wulkanu zagadek, nie skakał i nie walczył z przeciwnikami!"
Gry dobre jak George Clooney - w co zagra 43-letnia kobieta?
Krzysztof Gonciarz, 3 marca 2011, 10:57
Game Developers Conference to źródło cennych informacji na przeróżne tematy: jeden z wykładów, jakie odwiedziłem, opowiadał o projektowaniu gier pod kątem kobiet w średnim wieku.
Satoru Iwata krytykuje AppStore, dostrzega problemy branży i wspomina jej historię (GDC 2011)
Krzysztof Gonciarz, 3 marca 2011, 07:25
Prezes Nintendo wygłosił najważniejszy wykład tegorocznego Game Developers Conference. Byliśmy tam i wysłuchaliśmy jego słów.
Mechanika społecznościowa wg Rapha Kostera
Krzysztof Gonciarz, 1 marca 2011, 09:40
Trudny wykład projektanta Ultimy Online zrelacjonowany prosto z GDC.
Piguła #14 - nieobiektywny bilans tygodnia (20-26.11)
Aleksander Kaczmarek, 29 listopada 2010, 11:28
W tym tygodniu na plusie CD Projekt (za zaufanie dla graczy) i Crytek (za wierność pecetom), na minusie Uwe Boll (za kolejny filmowy projekt) i Axl Rose (za spóźniony o 3 lata pozew przeciw Activision). Ponadto o nikłej populacji kobiecych Shepardów i banowaniu kont użytkowników usługi Xbox Live za używanie nazistowskich symboli.
Video Przegląd MMO - 23.11.2010
Remigiusz Maciaszek, 24 listopada 2010, 08:00
Zgodnie z obietnicą dzisiaj pierwszy Przegląd MMO w wersji wideo. Rzucimy okiem na kilka mniej lub bardzie znanych tytułów. Będzie zatem Rift, EVE Online, Star Wars: The Old Republic, Black Prophecy, Fallout Online oraz ArcheAge. Na końcu znajdziecie natomiast wszystkie linki do materiałów omawianych na filmie
Piguła #13 - nieobiektywny bilans tygodnia (13-19.11)
Aleksander Kaczmarek, 21 listopada 2010, 07:33
W "pechowym" trzynastym wydaniu Piguły m.in. o nadziejach CD Projekt i nowej marce samochodowych wyścigów, a także koncernie Activision, który uśmierca swoje marki i pierwszym hospitalizowanym użytkowniku kontrolera Kinect.
Piguła #12 - nieobiektywny bilans tygodnia (6-12.11)
Aleksander Kaczmarek, 13 listopada 2010, 17:21
W tym numerze Piguły na plusie Call of Duty: Black Ops, Xbox i organizatorzy Szczecin GameShow; na minusie Harmonix, Stargate Worlds i wydawca Two Worlds II. Ponadto człowiek tygodnia, którego 600 razy próbowano zabić oraz Peter Molyneux, który nie zazna spokoju, jeśli nie zrobi czegoś na miarę Ico.
Piguła #11 - nieobiektywny bilans tygodnia (30.10-5.11)
Aleksander Kaczmarek, 7 listopada 2010, 13:30
W tym wydaniu Piguły o polskim akcencie w Assassin's Creed: Brotherhood, szansie zaistnienia w Wiedźminie 2, spadku popularności konsoli Nintendo Wii oraz zwolnieniach wśród twórców Kane&Lynch 2. Na deser o hołdzie Bobbyego Koticka i desperacie, który koczował pod sklepem czekając na premierę kontrolera Kinect.
PSJailbreak niedługo nawet w warzywniakach
Aleksander Kaczmarek, 4 listopada 2010, 14:00
PSJailbreak, czyli modchip pozwalający uruchomić nielegalne kopie gier na konsoli PlayStation 3, a także jego klony rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Koncern Sony nie jest w stanie opanować fali piractwa.
Piguła #10 - nieobiektywny bilans tygodnia (23-29.10)
Aleksander Kaczmarek, 31 października 2010, 17:49
W 10-tym wydaniu Piguły na plusie Microsoft, BlizzCon i Champions Online. Na minusie: WarDevil, Nintendo i Capcom. A także o Tomasz Majka liczący zyski z Afterfall: InSanity i 7-latek ratujący rodzinę za pomocą konsoli Nintendo DS.
Piguła #09 - nieobiektywny bilans tygodnia (16-22.10.10)
Aleksander Kaczmarek, 23 października 2010, 14:01
W tym wydaniu Piguły między innymi o Blizzardzie pozywającym hakerów, 30 milionach kont na Steamie i krakowskim studiu Nibris, które zamiast dokończyć thriller Sadness zajęło się koordynowaniem prac Europejskiego Centrum Gier. A na deser jak zawsze szczery Peter Molyneux i marzenia Jacka Trettona.
Piguła #08 - nieobiektywny bilans tygodnia (9-15.10.10)
Aleksander Kaczmarek, 16 października 2010, 17:30
W tym wydaniu Piguły o Europejczykach, którzy pognali do sklepów kupić PlayStation Move, pechu Stevena Spielberga, kolejnym opóźnieniu premiery Gran Turismo 5 oraz producentce Bulletstorm i jej zapatrywaniach na biusty bohaterek gier.
Piguła #07 - nieobiektywny bilans tygodnia (2-8.10.10)
Aleksander Kaczmarek, 9 października 2010, 14:48
W tym wydaniu Piguły m.in. o nowym rekordzie WoW, magistrach od grania ze Śląska i poślizgach deweloperów. A na deser apel Square-Enix do dziennikarzy oraz ulubiona gra Steve'a Ballmera.
Gry na serio [05/10/10] Kreatorzy wizji, nisze kulturowe i mega misz masz
Anna Karpińska, 5 października 2010, 11:46
Czwarta część cyklu, w której naszym celem jest przybliżenie wam tych obszarów związanych z branżą gier, które wychodzą poza wąski aspekt rozrywkowy i pozwalają spojrzeć na elektroniczną rozgrywkę poprzez pryzmat współczesnej nauki, kultury, polityki i ekonomii. W tej odsłonie przeczytacie między innymi o zawodzie grafika, niszach kulturowych i artystycznych projektach związanych z grami. Miłej lektury!
Piguła #06 - nieobiektywny bilans tygodnia (25.9-1.10.10)
Aleksander Kaczmarek, 1 października 2010, 22:00
Nintendo 3DS, Minecraft i Bohemia Interactive na plusie, F1 2010, Dark Energy Digital i Halo: Reach na minusie, a Bobby Kotick udaje, że nie zna Tima Schafera, czyli podusmowanie kończącego się tygodnia.
Piguła #05 - nieobiektywny bilans tygodnia (18-24.09.10)
Aleksander Kaczmarek, 24 września 2010, 19:55
Piguła #05 - nieobiektywny bilans tygodnia (18-24.09.10). Arcania: Gothic 4, Limbo i Two Worlds II na plusie; GOG, Play i Mafia II na minusie, a Roman Polko w jednym szeregu z Bogusławem Lindą i Jarosławem Boberkiem.
Piguła #04 - nieobiektywny bilans tygodnia
Aleksander Kaczmarek, 18 września 2010, 09:11
W tym tygodniu oczy i uszy miłośników gier wideo zwrócone są w stronę Japonii, gdzie właśnie trwa Tokyo Game Show. Jedna z trzech największych imprez branży w roku obfituje co prawda w zapowiedzi egzotycznych dla europejskich graczy tytułów, ale najwięksi producenci i wystawcy nie mogli przegapić okazji do pochwalenia się swoimi topowymi przedsięwzięciami.
Pełnometrażowe filmy z cut-scenek - szatański pomysł Bobby'ego Koticka
Filip Grabski, 16 września 2010, 16:44
Szef Activision lubi zarabiać. Jako wszechwładna persona w swojej firmie wymyśla coraz to nowe sposoby, by zapewnić sobie (i swym poddanym) zysk. Ale czy są to dobre i zdroworozsądkowe sposoby?
Piguła #03 - nieobiektywny bilans tygodnia
Aleksander Kaczmarek, 11 września 2010, 12:00
W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się jednej ważnej rzeczy – świnie potrafią latać. Tak, każdy kto choć raz zwątpił w Duke Nukem Forever powinien teraz bić się w piersi. Kto wie, może niebawem czeka nas wysyp kolejnych informacji o cudem reaktywowanych projektach i nagle poznamy termin premiery np. Sadness? Na razie podsumujmy to, co ciekawego działo się w branży w minionym tygodniu...
Piguła #02 - nieobiektywny bilans tygodnia
Aleksander Kaczmarek, 3 września 2010, 15:00
Koniec wakacji dla wielu graczy oznacza powrót do mało komfortowych, szkolnych ław. Dla branży rozpoczyna się jednak gorący okres. Wrzesień to z reguły miesiąc obfitujący w premiery tytułów, których wydawcy chcą zdążyć jeszcze przed bożonarodzeniową gorączką. Inni podsycają już zainteresowanie tym, co szykują na listopad i grudzień. Na dodatek za dwa tygodnie rozpoczynają się targi Tokyo Game Show. Na nudę nie można więc narzekać...
Fallout tygodnia #5: Śmierć pecetów jakie znamy
Łukasz Kendryna, 31 sierpnia 2010, 12:46
Świat się zmienia, branża gier się zmienia, zmieniają się i same gry. Wiedzą o tym przede wszystkim posiadacze komputerów osobistych - oddani czciciele swych maszyn i przeznaczonych na tę platformę gier.