Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 maja 2005, 11:15

T-72 Balkans of Fire w "złocie"

Firmy Crazy House i Battlefront.com poinformowały oficjalnie o zakończeniu prac nad grą T-72 Balkans of Fire. Program tym samym osiągnął „złoty” status i powędrował do tłoczni, skąd już wkrótce trafi na rynek. Premierę gry poprzedni pierwsze demo, które zostanie opublikowane za około 5 tygodni.

Firmy Crazy House i Battlefront.com poinformowały oficjalnie o zakończeniu prac nad grą T-72 Balkans of Fire. Program tym samym osiągnął „złoty” status i powędrował do tłoczni, skąd już wkrótce trafi na rynek. Premierę gry poprzedni pierwsze demo, które zostanie opublikowane za około 5 tygodni.

T-72 Balkans on Fire to symulator czołgu stworzony przez rosyjskie studio developerskie Crazy House.Akcja gry umieszczona została w dość krwawym okresie wojny domowej w Jugosławii między 1991 a 1995, a gracze wcielają się w postać rosyjskiego ochotnika - dowódcy czołgu. Oprócz kontroli nad czołgiem, co stanowi główny aspekt rozgrywki, gracz ma również możliwość kierowania innymi jednostkami (wozy pancerne, pojazdy, piechota) dzięki wykorzystaniu szeregu komend i użyciu mapy nawigacyjnej.

Pancerne bestie, za sterami których zasiadamy, to jedne z najlepszych maszyn wyprodukowanych przez Matuszkę Rosję - tytułowy T-72B, T-55A oraz T-34/85. Na polu walki spotykamy również inne jednostki, jak czołgi Leopard 1A4 MBT i M50 Super Sherman, działo samobieżne SU-100, transporter opancerzony BRDM-2, helikopter Mi-8, artylerie BZO B-11 i PTO 2A45M Sprut-B czy cysternę KrAZ 265. Gra oferuje duże możliwości konfiguracji i sporą elastyczność ustawień realizmu rozgrywki, dzięki czemu doskonale nadaje się zarówno dla nowicjuszy jak i zaawansowanych graczy.

W chwili obecnej nie znamy dokładnej daty premiery gry. Wiadomo jedynie, że nastąpi ona na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku. Więcej informacji na temat T-72 Balkans on Fire znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier, a także na oficjalnej stronie programu, której zawartość powiększyła się o kilka filmów, prezentujących gotowy produkt w akcji.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej