Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2005, 09:39

autor: Daniel Sodkiewicz

Ofensywa zza Bugu – premiera T-72: Balkans On Fire!

Battlefront.com (wydawca) i IDDK/Crazy House (producent) przygotowali na dziś premierę gry T-72: Balkans On Fire! Stworzony przez rosyjski zespół programistów program to symulacja dowodzenia czołgiem, na terenie Jugosławii w latach 1991-95. Gracz, wciela się w dowódcę jednej z najlepszych maszyn pancernych, jakie zjechały z taśm produkcyjnych naszych wschodnich sąsiadów: T-72B, T-55A i T-34-85.

Battlefront.com (wydawca) i IDDK/Crazy House (producent) przygotowali na dziś premierę gry T-72: Balkans On Fire! Stworzony przez rosyjski zespół programistów program to symulacja dowodzenia czołgiem, na terenie Jugosławii w latach 1991-95. Gracz, wciela się w dowódcę jednej z najlepszych maszyn pancernych, jakie zjechały z taśm produkcyjnych naszych wschodnich sąsiadów: T-72B, T-55A i T-34-85.

Grę można nabyć w cenie $35 (plus koszta przesyłki), czyli około 135 PLN. Zakupu można dokonać tutaj. W zestawie jaki otrzymamy znajdziemy dwie płyty CD-ROM z grą i 70-cio stronicową instrukcję obsługi. Alternatywnym wariantem nabycia programu, jest cierpliwe odczekanie do 30 lipca i zakup gry w Polsce, dzięki rodzimemu dystrybutorowi Nicolas Games. Cena produktu nie została jeszcze ustalona, zainteresowanych odsyłam więc do częstego zaglądania na oficjalną stronę polskiego wydawcy.

Ofensywa zza Bugu – premiera T-72: Balkans On Fire! - ilustracja #1
Ofensywa zza Bugu – premiera T-72: Balkans On Fire! - ilustracja #2

Sama gra oferuje kontrolę czołgu z poziomu dowódcy, kierowcy lub żołnierza obsługującego działo. Przemierzając wirtualne połacie Jugosławii, możemy niszczyć budynki (tych jest ponad 70 odmian), oraz napotkać ponad 40 rodzajów roślinności, takich jak drzewa, krzewy, trawa. Engine graficzny pozwala na widzenie obszarów (draw distances) w odległości 2 km. Rozgrywka odbywa się w czasie rzeczywistym, a dzień przechodzi płynnie w noc. Nie braknie też takich efektów jak dym, mgła, deszcz, tęcza, pył, oraz podmuchy wiatru. Prócz wspomnianych zabudowań, deformacjom ulega także sam teren. Model prowadzenia i niszczenia się maszyn, jak zapewniają twórcy, jest bardzo realistyczny i zgodny z rzeczywistością.

Więcej o grze można znaleźć w naszej Encyklopedii i na oficjalnej stronie programu.