autor: Daniel Sodkiewicz
Szczegóły dotyczące trybu odżywiania w najnowszym GTA
Serwis GameSpot opublikował tekst, który wyjaśnia zasadę działania i dość dokładnie opisuje jeden z najbardziej innowacyjnych aspektów Grand Theft Auto: San Andreas, czyli konieczność zapewniania bohaterowi gry pożywienia. Informacje zostały oczywiście okraszone tematycznymi screenami.
Serwis GameSpot opublikował tekst, który wyjaśnia zasadę działania i dość dokładnie opisuje jeden z najbardziej innowacyjnych aspektów Grand Theft Auto: San Andreas, czyli konieczność zapewniania bohaterowi gry pożywienia. Informacje zostały oczywiście okraszone tematycznymi screenami.
Sposób odżywiania bohatera gry będzie miał znaczący wpływ na warunki fizyczne prowadzonej przez nas postaci. Zasada działania całego systemu ogranicza się do tego, iż jesteśmy odpowiednio informowani, gdy nasz śmiałek odczuwa głód, który należy zaspokoić. Jeżeli tego nie zrobimy lub będziemy to bagatelizować, jego poziom energii będzie się zmniejszał, a ciało chudnąć. Taka zmiana wyglądu będzie z kolei mieć negatywny wpływ na naszą reputację, wychudzony anorektyk może mieć problem z respektem na własnej ulicy, a co dopiero mówić o stworzeniu własnego gangu. Z drugiej jednak strony, zbyt obfite jedzenie spowoduje nadwagę, która bardzo ograniczy naszą szybkość i staniemy się łatwym (bo dużym i powolnym) celem dla nieprzyjaciół. Oczywiście pokaźne warunki fizyczne przydadzą się w walce wręcz (duża masa równa się potężny cios), nie będzie także problemów z przenoszeniem ciężkich skrzyń czy używaniu niemało ważących broni. Waga bohatera wymusza więc na nas specyficzny sposób gry, smukła i sprawna fizycznie postać zamiast wdawać się w bójkę może po prostu uciec. Naturalnie najlepszym scenariuszem nie jest przechodzenie w skrajności, ale stosowanie odpowiednich kompromisów pomiędzy jedzeniem i ruchem. Obfite odżywianie połączone z dużą ilością sportu (pływanie, jazda na rowerze, bieganie) zrobi z nas dużych i zwinnych gangsterów.
Wiadomo także, że w grze będą do skosztowania takie smakołyki jak: pieczony kurczak, pizza w różnych odmianach, wołowina, czy słodycze. Na obiad nie będzie oczywiście trzeba zachodzić do restauracji, głód będzie można zaspokoić na ulicznych stoiskach. Każda zaś potrawa będzie mieć określoną ilość kalorii, które przekładać się będą na wartość energetyczną produktu. Należy także pamiętać, że jedzenie nie będzie chodzić po ulicy i jest ono jednym z większych wydatków, jakie będziemy musieli finansować za zebrane w kolejnych misjach pieniądze.
Artykuł serwisu GameSpot można przeczytać TUTAJ, tymczasem zapraszam do zapoznania się ze screenami przedstawiającymi różne możliwości wyglądu bohatera gry:
Więcej informacji: