Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 czerwca 2018, 17:57

Pokemon GO wciąż na topie. Debiut listy znajomych i systemu wymiany

W majowym raporcie firmy SuperData znalazły się wzmianki o sukcesie Pokemon GO. Gra, która dwa lata temu wywołała istne szaleństwo, wciąż zalicza bardzo dobre miesiące, tak pod względem liczby graczy, jak i zarobków. Ponadto wreszcie doczekaliśmy się możliwości wymiany stworków między trenerami.

Drugie urodziny Pokemon GO zapowiadają się nad wyraz dobrze dla graczy i twórców - Sukces Pokemon GO w maju. Debiut listy znajomych i systemu wymiany - wiadomość - 2018-06-27
Drugie urodziny Pokemon GO zapowiadają się nad wyraz dobrze dla graczy i twórców

Choć po prawie dwóch latach Pokemon GO straciło nieco na popularności, nic nie wskazuje na to, by mobilna odsłona popularnej serii miała rychło odejść w zapomnienie. Dowodem na to najnowszy raport SuperData, omówiony przez nas w osobnej wiadomości, a przedstawiający miniony miesiąc jako bardzo udany dla Niantic. Według autorów analizy Pokemon GO wygenerowało w maju 104 miliony dolarów przychodu, o 174% więcej niż rok temu. Tym samym gra zajęła czwartą pozycję w zestawieniu najlepiej zarabiających produkcji mobilnych. Jakby tego było mało, tytuł przyciągnął największą liczbę osób od czasu rekordowego wyniku z jesieni 2016 roku. Zważywszy na fakt, że nawet w gorszych okresach Pokemon GO cieszyło się sporym zainteresowaniem, można mówić o ogromnym sukcesie twórców.

Łatwo wskazać przyczyny, dla których Pokemon GO wróciło do łask. Od czasu premiery Niantic dołożyło starań, by rozwinąć swój popularny, ale krytykowany tytuł. Wśród zarzutów najczęściej pojawiały się: brak wielu zapowiadanych elementów, niska przejrzystość gry oraz słaba komunikacja ze społecznością. Od tego czasu gracze Pokemon GO otrzymali masę zawartości, takie jak rajdy, system dynamicznej pogody czy dzienne i specjalne zadania. Ponadto studio nieco poprawiło samouczki oraz dodało zakładkę z ogłoszeniami na temat nadchodzących wydarzeń (zresztą organizowanych znacznie częściej niż w pierwszym roku po premierze). Nie da się jednak ukryć, że w kwestii kontaktów z graczami wciąż pozostaje sporo do poprawy (na przykład publikacja listy zmian wprowadzanych w aktualizacjach).

Grze wciąż daleko do ideału, ale twórcy dbają o dostarczenie kolejnych atrakcji. - Sukces Pokemon GO w maju. Debiut listy znajomych i systemu wymiany - wiadomość - 2018-06-27
Grze wciąż daleko do ideału, ale twórcy dbają o dostarczenie kolejnych atrakcji.

Najbliższe miesiące mogą się okazać jeszcze bardziej udane. W zeszłym tygodniu zadebiutowała chyba najbardziej oczekiwana mechanika – system znajomych oraz wymiany pokemonów. O szczegółach pisaliśmy przy okazji oficjalnego ogłoszenia Niantic, tu więc opiszemy zmiany w skrócie. Od teraz można dodawać innych graczy jako przyjaciół i zdobywać wraz z nimi kolejne rangi znajomości (które zapewniają rozmaite bonusy), wpływające też na cenę wymiany zdobytych stworków w gwiezdnym pyle (Stardust). Możliwość handlu stworkami może zachęcić wiele osób do powrotu, na przykład te niezainteresowane regularnymi grupowymi rajdami, ale pragnące uzupełnić swój PokeDex o legendarne pokemony pokroju Kyogre, Mewtwo czy Ho-Oh. Nie można też zapomnieć, że wciąż czekamy na inne zapowiadane nowości, jak choćby walki PvP czy zwiększenie maksymalnego poziomu trenera. Dodajmy do tego nadchodzące wydarzenia oraz powiązane z nimi globalne zadania i – rzecz jasna – letnią pogodę, a wydaje się niemal pewne, że Pokemon GO pozostanie jedną z najpopularniejszych produkcji mobilnych jeszcze przez długi czas.

Brak systemu wymiany był jedną z najczęściej wymienianych wad mobilnych Pokemonów. - Sukces Pokemon GO w maju. Debiut listy znajomych i systemu wymiany - wiadomość - 2018-06-27
Brak systemu wymiany był jedną z najczęściej wymienianych wad mobilnych Pokemonów.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej