Stworzona przez 1 osobę przebojowa gra ma 97% pozytywnych recenzji na Steam i sprzedaż na poziomie 2 mln. Mimo to deweloper nie dowierza, że Balatro podbija kolejne platformy
Niepozorne Balatro trafiło na urządzenia mobilne i zdominowało rankingi płatnych gier. Produkcja od dewelopera LocalThunk nie ustrzegła się jednak drobnego błędu.
Karcianka Balatro zadebiutowała w lutym 2024 roku i przyciągnęła do siebie fanów na całym świecie, rozchodząc się w liczbie dwóch milionów egzemplarzy i zdobywając 97% pozytywnych recenzji na Steamie. Niedawno gra stworzona przez dewelopera o pseudonimie LocalThunk pojawiła się również na urządzeniach mobilnych, które także szturmem zdominowała.
Omawiany tytuł można nabyć za 49,99 zł zarówno w App Store, jak i z Google Play od 26 września 2024 r. Jak się okazało, chętych do zakupu było tak wielu, że niepozorny roguelike trafił na pierwsze miejsce na listach bestsellerów na obu tych platformach.
Jeśli chodzi o system iOS, Balatro jest obecnie liderem wśród najpopularniejszych płatnych gier dla iPhone’a w kategorii „karciane” i „strategiczne” (aktualnie na 3. miejscu wśród wszystkich produkcji wymagających płatności), zaś w przypadku Androida karcianka triumfuje w gatunku „karciane” oraz w bestsellerach.
W dniu premiery Balatro znalazło się też na pierwszej pozycji w App Store, co mocno wówczas zdziwiło autora. Krótko skomentował on ten fakt w serwisie X.
Choć bez wątpienia sporo osób świetnie bawi się na urządzeniach mobilnych (niektórzy nawet podczas meczu na stadionie, co docenił sam LocalThunk), część graczy poinformowała społeczność o pojawiających się problemach w trakcie rozgrywki. W serwisie Reddit opublikowano ostrzeżenie o zbyt łatwej sprzedaży jokerów z talii. Twórca jednak już zdążył rozwiązać ten kłopot, wypuszczając odpowiedni patch.