Studio Chucklefish, znane ze Starbound, stworzy sieciową grę o piratach z otwartym światem?
Wraz z planowaną na czerwiec premierą gry Starbound, niezależne studio Chucklefish staje przed problemem, czym zająć się w następnej kolejności. Ze wstępnych zapowiedzi wynika, że może to być sieciowa gra w klimatach pirackich.
Niezależne brytyjskie studio Chucklefish powstało z inicjatywy jednego ze współtwórców popularnej Terrarii. Pierwszym projektem niewielkiego zespołu (grupa liczy 11 osób) jest Starbound, czyli roguelike’owa platformówka z otwartym światem. Choć na premierę pełnej wersji gry trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy, to tytuł już zarobił sporą kwotę. Jak niedawno informowaliśmy, Starbound, które dostępne jest od grudnia zeszłego roku na Steamie w formie wczesnego dostępu, kupiono już ponad milion razy. Nic dziwnego, że wraz z nadchodzącą w czerwcu premierą pełnej wersji gry, młode studio rozważa, co dalej. Na razie dowiedzieliśmy się tylko tyle, że kolejnym projektem może być sieciowa produkcja o piratach z otwartym światem.
- Niezależne brytyjskie studio Chucklefish przymierza się do swojej drugiej gry.
- Pierwszą produkcją jest Starbound, którego pełna wersja zadebiutuje w czerwcu.
- Nowy projekt może być utrzymany w pirackich klimatach.
We wpisie na blogu, założyciel studia – Tiy – podzielił się z fanami szeregiem informacji na temat Starbound, a także przyszłych planów Chucklefish. Dowiedzieliśmy się, że deweloper przymierza się do prac nad kolejną grą, aczkolwiek zabierze się za nie zupełnie nowy zespół ludzi. W związku z tym firma poszukuje kolejnych pracowników.
Tiy zastrzegł, że prace nad nową grą nie wpłyną na tempo wydania Starbound. Na razie twórcy są dopiero na etapie „przerzucania się pomysłami”, a tym, który wydaje się im najciekawszy, jest sieciowa gra o piratach z otwartym światem.
Czym będzie nowa gra? Na razie ciężko powiedzieć. Może za jakiś czas dostaniemy do rąk ciekawego, piksel-artowego RPG-a? Lub nową wersję lubianego Corsairs: Conquest at Sea? Czas pokaże.
Starbound jest niezależną grą stworzoną przez Tiyuri’ego, jednego ze współtwórców popularnej Terrarii, nazywanej dwuwymiarowym Minecraftem. Oba tytuły utrzymane są w podobnej, pikselowej estetyce. Produkcje charakteryzują się także otwartym światem i rozbudowanymi mechanizmami craftingu.