autor: Kamil Zwijacz
Starbound sprzedał się w 2,5 mln egzemplarzy
Studio Chucklefish pochwaliło się, że gra Starbound, której oficjalna premiera odbyła się w lipcu 2016 roku, sprzedała się w nakładzie przekraczającym 2,5 miliona egzemplarzy.
Na początku grudnia 2013 roku do wczesnego dostępu na Steamie trafiła gra Starbound od studia Chucklefish, założonego przez jednego z głównych twórców słynnej Terrarii. Tytuł z miejsca spotkał się z ciepłym przyjęciem graczy i jeszcze przed debiutem w Steam Early Access przyniósł twórcom pokaźną sumkę, a po miesiącu sprzedaży posiadało go milion osób. Od tamtej pory gra była cały czas rozwijana, w lipcu 2016 roku ukazała się wersja 1.0, a wczoraj pochwalono się najnowszymi wynikami sprzedaży. Do tej pory projekt rozszedł się w nakładzie przekraczającym 2,5 miliona egzemplarzy, co zdecydowanie jest wielkim sukcesem dla niewielkiego, brytyjskiego dewelopera.
Naturalnie twórcy nie spoczywają na laurach i ciągle pracują nad kolejnymi poprawkami. Kilka dni temu Starbound doczekało się aktualizacji 1.2.2, w której skupiono się na naprawie niektórych błędów i niedociągnięć. Następny update ma być dużo większy i koncentrować będzie się na kosmosie. Szczegóły łatki nie są znane, ale w tym miejscu znajdziecie małą zapowiedź nadchodzących nowinek.
Studio Chucklefish stworzyło do tej pory tylko Starbound, ale za to pomagało przy kilku innych niezależnych projektach. Chyba najgłośniejszym z nich jest Stardew Valley, czyli rolnicze RPG w stylu Harvest Moon. Innym znanym tytułem jest platformówka Risk of Rain. Obecnie firma współpracuje z ekipą Robit Studios przy metroidvanii Treasure Adventure World.