autor: Michał Szafraniec
Stellaris z aktualizacją 1.1 "Clarke"
Od wczoraj wszyscy fani nowego hitu od studia Paradox mogą cieszyć się z licznych zmian wprowadzonych przez pierwszą dużą łatkę, którą nazwano na cześć pisarza science-fiction Artura C. Clarke'a.
1 czerwca Paradox Interactive wypuściło pierwszą dużą łatkę do swojego nowego hitu Stellaris. Aktualizacja 1.1 o nazwie „Clarke” likwiduje sporo błędów i poprawia balans rozgrywki na wielu polach. Twórcy skupili się przede wszystkim na zmianach w interfejsie. Od teraz sektorami można zarządzać z poziomu bocznego menu; poszerzono opisy powiadomień dyplomatycznych, odświeżono ekran podsumowania bitew oraz uszczegółowiono informacje o planetach zdatnych do skolonizowania w danym systemie, między innymi poprzez umieszczenie danych o nich na poziomie mapy galaktycznej.
Większe zmiany dotknęły również sztuczną inteligencję – teraz sprawniej zarządza sektorami czy flotami, a także w końcu wspólnie z nami przeciwdziała Kryzysom. Dodatkowo zmniejszono restrykcje dyplomatyczne, by ułatwić graczom handel czy otwarcie granic dla statków cywilnych.
Wśród pozostałych zmian warto wymienić możliwość ustawienia agresywności sztucznej inteligencji w panelu tworzenia galaktyki, czy przejmowania kontroli nad planetami przeciwnika w chwili wygrania wojny, bez konieczności ich wcześniejszej okupacji (choć daje ona jednak dodatkowe punkty wojenne). Nie obyło się również bez usunięcia licznych zgłoszonych błędów, poprawienia optymalizacji gry oraz zmian w balansie rozgrywki. Lista usprawnień jest na tyle duża, że ciężko przedstawić wszystkie poprawki, dlatego zainteresowanych odsyłamy na oficjalne forum produkcji.
W ramach aktualizacji udostępniono również nowy portret rasowy oraz logo Paradoxu, które może być od teraz symbolem naszego imperium. Wprowadzono także możliwość ustalenia tytułu władcy naszej nacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami potwierdzono również, że drugi duży update zatytułowany „Asimov” będzie dostępny z końcem czerwca.
Stellaris to kosmiczna strategia 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny galaktyka, a zadaniem graczy stworzenie własnego imperium i kosmiczna dominacja. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z 7 predefiniowanych ras, lub stworzyć własną od podstaw. Zabawa sprowadza się do eksploracji, rozwoju technologicznego, dyplomacji oraz prowadzenia licznych bitew, zarówno w przestrzeni kosmicznej, jak i na powierzchniach planet.