Stellaris otrzyma update do wersji 3.0 razem z dodatkiem Nemesis
Paradox Interactive nie przestaje rozwijać swojej kosmicznej strategii. Razem z dodatkiem Nemesis Stellaris otrzyma aktualizację do wersji 3.0.
- Razem z nowym dodatkiem Stellaris wzbogaci się o update do wersji 3.0.
- Aktualizacja zmieni mechanikę szpiegostwa oraz pierwszego kontaktu.
- Wprowadzone zostaną również mniejsze zmiany interfejsu.
15 kwietnia premierę będzie miał kolejny dodatek do Stellaris o tytule Nemesis. Razem z nowym DLC gra otrzyma również aktualizację do wersji 3.0. Będzie ona dostępna dla wszystkich graczy, również posiadających jedynie podstawową wersję produkcji. Naprawi znane błędy, a także wprowadzi niewielkie zmiany w kwestii interfejsu oraz niektórych elementów gameplayu.
Na pierwszym miejscu w oczy rzucają się zmiany w kwestii pierwszego kontaktu. Twórcy chcieli uczynić ten etap rozgrywki bardziej tajemniczym, ryzykownym i długotrwałym. Zmieniono między innymi interfejs przedstawiający nasze badania określonego gatunku obcych. Zobaczymy w nim stopniowo kolejne cechy oraz wygląd kosmitów w toku naszych postępów. Z kolei z bezpośrednimi spotkaniami nieznanych cywilizacji wiązać się będzie ryzyko ewentualnych nieporozumień, które prowadzić mogą nawet do wojny pierwszego kontaktu. Najbardziej ksenofobiczne kosmiczne imperia nie będą z kolei dłużej bawić się z nami w zamykanie granic. Zamiast tego od razu otworzą ogień w kierunku statków graczy.
Twórcy uprościli również mechanikę misji szpiegowskich. Wraz z premierą aktualizacji podział na działania ofensywne i defensywne w kwestii wywiadu ma być bardziej przejrzysty. Zmiana ta związana jest ze skargami osób, które uważały dotychczasowe działania szpiegowskie za zbyt skomplikowane. Oprócz tego wprowadzono również mniejsze poprawki mające uprościć życie graczy. Są to głównie dodatkowe opcje w kwestii segregacji elementów bocznego menu.
Aktualizacja 3.0 opatrzona została nazwą Dick. Jest to oczywiście hołd twórców dla Philipa K. Dicka, czyli jednego z najbardziej wpływowych pisarzy science fiction. Jego dzieła stanowią inspirację także dla deweloperów z Paradox Interactive.